Autorska knjiga | monografija (stručna)

Bajuk, Lidija Matapur - Natural And Cultural Heritage Of Međimurje / Matapur - Prirodna i kulturna baština Međimurja. Lopatinec: Udruga Matapur, 2012

Bajuk, Lidija

Bajuk, Lidija

Eden Buić, Julienne ; Markulin Dye, Vesna

Matapur - Prirodna i kulturna baština Međimurja

Knjiga je opremljena arhivskim, dokumentarnim i umjetničkim fotografijama i predstavlja svojevrsni vodič kroz Međimursku županiju, obuhvaćajući podatke o prirodnim ljepotama i turističkim zanimljivostima, o kulturnim vrijednostima i tradicijskoj baštini, o glazbenom folkloru i pučkoj predaji te o istaknutim osobama iz povijesti i glazbe Međimurja. Drugi dio knjige sadrži kajkavske stihove obrađenih napjeva i opise mitskih bića iz međimurske usmene predaje, kao rezultat višegodišnjih autoričinih i suradničkih etnografskih terenskih istraživanja. Uvodni dio donosi popis svih zastupljenih napjeva, njihovo trajanje, izvor, obrađivače i izvođače. U završnom dijelu gostujući izvođači predstavljeni su i fotografijama, a popisani izbor literature upućuje na važnija djela u vezi s tekstualnim dijelom knjige.

opća obilježja; povijest; duhovnost i suvremenost; etnografsko nasljeđe; tradicijska glazba; mitska bića

Sastavni dio knjige su i dva CD zvučna medija koja obuhvaćaju 37 tradicijskih napjeva u obradi i interpretaciji autorice i njezinih devedesetak glazbenih suradnika, prema melografskim zapisima etnomuzikologa i melografa Franje Kuhača, Vinka Žganca, Florijana Andrašeca, Ivana Mustača i Miroslava Vuka. U obradama su zastupljena klasična, suvremena i tradicijska glazbala.

Matapur - Natural And Cultural Heritage Of Međimurje

general features; history; spirituality and modernity; traditional music; mythical creatures

Lopatinec: Udruga Matapur