Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici? (CROSBI ID 189616)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Čorkalo Biruški, Dinka ; Ajduković, Dean Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici? // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 21 (2012), 4; 901-921. doi: 10.5559/di.21.4.05

Podaci o odgovornosti

Čorkalo Biruški, Dinka ; Ajduković, Dean

hrvatski

Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici?

Škola je jedan od najvažnijih socijalizacijskih agenasa. Osim znanja, škola prenosi i društvene norme i nacionalne vrednote, čuva etnički identitet i njeguje društveno poželjna ponašanja. Identitetna funkcija škole posebno je istaknuta u obrazovanju manjina, pa ovaj rad ispituje mogućnost predikcije stavova prema školskoj i socijalnoj integraciji djece u Vukovaru, koja se školuju u specifičnom kontekstu odijeljenih razreda u kojima se nastava odvija na hrvatskom te na srpskom jeziku i pismu. Ovaj je sustav uspostavljen Erdutskim sporazumom 1995. i traje i danas. Cilj je ovog rada ispitati mogućnost predikcije stavova prema školskoj i izvanškolskoj integraciji djece na temelju sociodemografskih i identitetnih varijabli, stava prema vrijednosti obrazovanja te međuetničkih stavova i ponašanja. Hijerarhijske regresijske analize stava prema školskoj i izvanškolskoj integraciji na podacima hrvatske i srpske djece od 12 do 16 godina, prikupljenima 2001. godine (N=718) i 2007. godine (N=703), pokazale su da su identitet, te međuetnički stavovi i ponašanja, vrlo dobar prediktor integracijskih stavova, i to bolji kod većine i nešto bolji prema školskoj integraciji. S vremenom međuetnički stavovi postaju sve bolji prediktor integracijskih stavova, upućujući na sve snažniju unutaretničku homogenizaciju djece. Rezultati su interpretirani pod vidom odnosa većine i manjine u multietničkim zajednicama te je istaknuta uloga škola u integracijskim procesima.

međuetnički stavovi i ponašanja; manjinsko obrazovanje; etnički identitet; odnosi manjine i većine

nije evidentirano

engleski

What Determines Adolescents' Interethnic Attitudes In a Divided Community?

nije evidentirano

interethnic attitudes and behaviors; minority education; ethnic identity; minority and majority relations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (4)

2012.

901-921

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.21.4.05

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost