Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dunav – prirodni prometni put ili „koridor“ (Poseban osvrt na Srijem od sredine 19. i početak 20. stoljeća) (CROSBI ID 47572)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Živaković-Kerže, Zlata Dunav – prirodni prometni put ili „koridor“ (Poseban osvrt na Srijem od sredine 19. i početak 20. stoljeća) // Divan je kićeni Srijem / Živić, Dražen ; Cvikić, Sandra (ur.). Nijemci : Vukovar: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2012. str. 17-24

Podaci o odgovornosti

Živaković-Kerže, Zlata

hrvatski

Dunav – prirodni prometni put ili „koridor“ (Poseban osvrt na Srijem od sredine 19. i početak 20. stoljeća)

U radu se nastoji utvrditi uloga Dunava, prirodnog prometnog puta ili „koridora“ za sve vrste interesa i kretanja naroda i roba, i to u odnosu na pojedina srijemska mjesta, npr. Vukovara i Zemuna. Pri tome se posebice prati sredina 19. stoljeća kada se pojačalo trgovačko i putničko zanimanje za riječni promet Dunavom, prvorazrednom i tradicionalnom prometnom putu. To je i vrijeme kada su u Slavoniji i Srijemu snažnije provedeni regulacijski radovi povezani sa sigurnijom plovidbom Savom i Dravom, kao značajnim spojevima na Dunav. Sve je to osiguralo u 19. i početkom 20. stoljeća riječnom prometu karakteristiku laganijeg i jeftinijeg prijevoza. Međutim, unatoč blizini dunavskog prometnog puta ili „koridora“ bilo je i razloga i kočnica koji su izravno utjecali na sporiji gospodarski razvoj Srijema te zaostajanje i nemogućnost prerastanja iz trgovišnih okvira pojedinih mjesta smještenih na tom putu (npr. Vukovara). Naime, iako smješten na podunavskom prometnom pravcu, u blizini donjodravske i donjosavske ravnice, kasna gradnja regionalne mreže makadamskih cesta, nepostojanje mosta preko Dunava, nepostojanja vodene prometnice između Dunava i Save te kasna izgradnja željezničke pruge do Vukovara (od Borova) i preusmjeravanje trgovine na novu alföldsko-riječku željeznicu utjecali su da lokalna trgovina nije omogućila Vukovaru da potpuno iskoristi gospodarske mogućnosti dunavskog plovnog prometnog pravaca.

Dunav, coridor, Srijem

nije evidentirano

engleski

Summary

nije evidentirano

The Danube, corridor, Srijem

nije evidentirano

Podaci o prilogu

17-24.

objavljeno

Podaci o knjizi

Divan je kićeni Srijem

Živić, Dražen ; Cvikić, Sandra

Nijemci : Vukovar: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2012.

978-953-55519-1-1

Povezanost rada

Povijest