Sve moje izbjeglice (CROSBI ID 10140)

Rebić, Adalbert Sve moje izbjeglice. Zagreb: Novelti Millenium, 2012

Rebić, Adalbert

Sve moje izbjeglice

Agresijom na Republiku Hrvatsku (RH) izazvana je velika prognanička i izbjeglička kriza s posljedicama u duhovnom i materijalnom smislu. Autor knjige bio je predstojnik Vladinog Ureda za prognanike i izbjeglice (i ministar bez lisnice). Izbliza je proživljavao i nosio prognaničku i izbjegličku krizu. Knjiga ima četiri dijela. Prvi dio opisuje prognaničku i izbjegličku krizu, njezin nastanak, razvoj i posljedice, djelovanje Ureda za prognanike i izbjeglice. U drugom dijelu donešeni su dokumenti o planu i provođenju evakuacije Srba iz tzv Krajine, među kojima i dokumente srpskih autora, nepravomoćnu presudu Međunarodnog suda u Den Haagu generalima Gotovini i Markaču. Evakuacija Srba dogodila se točno prema planu koga su vođe srpskog naroda stvorili još prije "Oluje" i dobro ga uvježbali. Treći dio svjedoči o evakuaciji srpskog pučanstva u skladu s pripremljenim općinskim planovima. Iz dokumenata se vidi da je u krajinskoj vojsci bilo opće "rasulo" već prije početka "Oluje". Četvrti dio donosi činjenice i dokumente koji potvrđuju nadležnost vlasti tzv Republike Srpske Krajine u planiranju i pripremama za sklanjanje i evakuaciju, i u provođenju same evakuacije. Knjiga razjašnjava razloge evakuacije i odlaska u Srbiju. Pokazuje da su za egzodus Srba iz Hrvatske krive same srpske vođe koje su stvarale odmetničku "Krajinu".

Hrvatska; domovinski rat; izbjeglice

All my Refugies

Croatia; Fatherland War; refugies