Otok Silba, prirodno i kulturno blago (CROSBI ID 10181)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Otok Silba, prirodno i kulturno blago / Mužinić, Jasmina ; Purger, J. Jenő (ur.) Zadar: Sveučilište u Zadru, 2013

Mužinić, Jasmina ; Purger, J. Jenő

Otok Silba, prirodno i kulturno blago

U monografiji se od prirodoslovnih tema obrađuju poglavlja o: prirodno-geografskim značajkama otoka Silbe, značenju otoka Silbe u biološkim istraživanjima Jadranskog mora, morskim algama i cvjetnicama, bodljikašima, priobalnom naselju riba, desetonožnih rakova i glavonožaca, vaskularnoj flori, danjim leptirima, kopnenim puževima, vodozemcima, gmazovima, pticama i sisavcima. Od povijesti i kulturne baštine teme su o: Silbi na starim geografskim i pomorskim kartama, povijesti Silbe iz bilježaka iz ostavštine Petra Starešine, o Petru Starešini - silbenskom kroničaru, povijesnoj antroponimiji, glagoljskoj baštini, glagoljskim oporukama, sakralnim objektima, Klanjateljicama Krvi Kristove, recentnim umjetničkim ostvarenjima, te plesovima i pjesmama. Dalje su obrađene teme o: demografskim obilježjima, zdravlju i zdravstvenoj zaštiti žitelja Silbe, turističkim obilježjima i Toreti. Na kraju djela sažetak je na engleskom jeziku te su prikazane biografije autora poglavlja.

zemljopisne karakteristike; morske alge; bodljikaši; ribe; rakovi; glavonošci; flora; leptiri; puževi; vodozemci; gmazovi; ptice; sisavci; pomorske karte; povijest; glagoljske oporuke; antroponimija; Klanjateljice krvi Kristove; crkve; ples; pjesma; demografija; zdravlje; zdravstvena zaštita; turizam; Toreta; umjetnička ostvarenja; otok Silba

The island Silba, A Natural anda Cultural Treasure

geographycal characteristics; marine algae; echinoderms; fish; decapod crustaceans; cephalopods; flora; butterflies; terrestrial snails; amphibians; reptiles; birds; mammals; marine charts; history; Glagolitic wills; anthroponymy; Adorers of the Blood of Christ; church; dance; song; demography; health; health protection; tourism; Toreta; arts; Silba Island

Zadar: Sveučilište u Zadru

2013.

978-953-331-028-2