Dimenzije sociokulturnog identiteta. Promjene obilježja od 2004. do 2010. (CROSBI ID 47861)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Cifrić, Ivan
hrvatski
Dimenzije sociokulturnog identiteta. Promjene obilježja od 2004. do 2010.
Cilj rada utvrditi je promjene u percepciji obilježja sociokulturnog identiteta i njegovu faktorsku strukturu te usporediti rezultate istraživanja 2010. s istraživanjem 2004. Riječ je o „subjektivističkom“ pristupu shvaćanja identiteta. Iznose se rezultati empirijskog istraživanja sociokulturnog identiteta provedenog na reprezentativnom uzorku punoljetnog stanovništva Republike Hrvatske (N=1008 ; 2010). Konceptualne dimenzije sociokulturnog identiteta (socijalna, kulturna, teritorijalna i obiteljsko-rodna) operacionalizirane su i primijenjene na instrumentu od 16 tvrdnji, na kojima su ispitanici procjenjivali osjećaj osobne važnosti pripadnosti. Osim pregleda osnovnih rezultata na instrumentu, komponentnom analizom uz GK kriterij za zaustavljanje ekstrakcije faktora dobivena su tri faktora, odnosno tri empirijske dimenzije identiteta nazvane: „teritorijsko-zavičajna“, „socio-profesionalna“ i „nacionalno-vjerska“. Analizom varijance provjeravane su prosječne sklonosti ispitanika na pojedinim latentnim dimenzijama (faktorima) s obzirom na tri orijentacije (religijska, socijalnoekološka i politička) i utvrđene najveće razlike između skupina obilježja. Provjeravane su razlike (t-test) između muškaraca i žena na pojedinim faktorima. Računate su korelacije (Pearson) faktora i obilježja: dob, imovinsko stanje, obrazovanje i veličina naselja najdužeg boravka ispitanika. Rezultati 2010. uspoređeni su s rezultatima ranijeg istraživanja 2004. (N=1202, 2004) primjenom t-testa aritmetičkih sredina za nezavisne uzorke kojim su provjeravane razlike između varijabli u oba istraživanja.
empirijske dimenzije identiteta, konceptualne dimenzije identiteta, orijentacije: religijska, socijalnoekološka i politička, sociokulturni identitet
nije evidentirano
engleski
Dimensions of socio-cultural identity. Changes in socio-cultural characteristics between 2004 and 2010 research
nije evidentirano
empirical dimensions of identity, conceptual dimensions of identity, orientations: religious, socio-ecological and political, socio-cultural identity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
23-61.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatski identitet u promjeni? Relacijski identiteti 2
Cifrić, Ivan ; Trako Poljak, Tijana ; Klasnić, Ksenija
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo ; Zavod za sociologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2013.
978-953-6552-81-8