Glazbene preferencije učenika I. gimnazije u Osijeku (CROSBI ID 595365)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir Glazbene preferencije učenika I. gimnazije u Osijeku // Kultura, društvo, identitet – europski realiteti: zbornik radova = International interdisciplinary symposium culture, society, identity - european realities : proceeding book / Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana (ur.). Osijek : Zagreb: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 196-196

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir

Glazbene preferencije učenika I. gimnazije u Osijeku

Ovdje se prikazuju rezultati ankete provedene u I. gimnaziji u Osijeku školske godine 2010./11. na 109 učenika i učenica četvrtog razreda (18- godišnjaci). Htjeli smo ispitati glazbene preferencije učenika srednje škole, tj. njihov glazbeni ukus, kojima se mladi ujedno služe u formiranju mišljenja o drugima, ali i u izražavanju vlastitog identiteta. Kako je u, doduše malom, prigodnom uzorku, bilo i učenica i učenika te učenika i učenica koji žive na različitim mjestima – u gradu, predgrađu i na selu – htjeli smo vidjeti ima li kakvih razlika među učenicima s obzirom na te varijable. Iz dobivenih rezultata možemo zaključiti da mjesto boravka i spol ne utječu u većoj mjeri na glazbene preferencije. S obzirom na vrstu glazbe uočili smo da učenici I. gimnazije u Osijeku najviše slušaju popularnu glazbu, dosta slušaju i tzv. turbo-folk, ali i to da su tolerantni prema umjetničkoj glazbi premda je sami ne slušaju u svoje slobodno vrijeme. I roditelji djece na prvom mjestu preferiraju popularnu glazbu. Mjesto izlaska učenici biraju prema društvu, a ne prema vrsti glazbe koja se tamo sluša. Također većina učenika smatra da nastava glazbe ne utječe na glazbeni ukus.

glazbene preferencije ; glazbeni ukus ; identitet ; učenici ; srednja škola ; slušanje glazbe ; nastava

Music preferences General-Programm Secondary School pupils in Osijek

musical preferences ; taste in music ; identity ; pupils ; secondary school ; listening to music ; teaching music