Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti (CROSBI ID 596093)

Šimunović, Zrinka Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3: interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / dr. sc. Sabina Vidulin-Orbanić, doc. (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 227-239

Šimunović, Zrinka

Interdisciplinarna povezanost informacijsko komunikacijske tehnologije i sadržaja nastave glazbene kulture i umjetnosti

Moderna tehnologija uvelike je prisutna kako u svakodnevnom životu, tako i u nastavi glazbe od osnovne škole do sveučilišne razine, no ne možemo sa sigurnošću reći kako je u potpunosti iskorišten sav potencijal koji nudi. Današnja nastava glazbene kulture stoga uglavnom počiva na tradicionalnim metodama rada, koristeći se tradicionalnim didaktičkim materijalima, pa nije čudno što ne postiže zadovoljavajuće rezultate. Suvremena tehnologija sigurno nosi rješenje kako nastavu učiniti kreativnijom, bogatijom i pristupačnijom učenicima. Koliko, kada i na koji način učitelji i nastavnici (N=28) interdisciplinarno povezuju informacijsku i komunikacijsku tehnologiju sa sadržajima nastave glazbene kulture i umjetnosti provjerili smo upitnikom i analizirali deskriptivnom metodom. Rezultati koji se odnose na korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije (ICT) u svakodnevnom životu i nastavi idu u korist učiteljskih kompetencija o primjeni takve tehnologije u svakodnevnom životu, što čini dobru podlogu za usvajanje novih znanja o korištenju ICT-a u nastavi. Računalne programe učitelji uglavnom koriste za skupljanje i čuvanje podataka te preslušavanje glazbe, dok internet uvijek i gotovo uvijek koriste za pretraživanje te slanje i primanje e-pošte. U svojoj nastavi slabije koriste računalne programe iz područja glazbe i obrazovne web portale, a najviše koriste gotove web materijale (filmove, animacije, videoklipove, slike i zvučne brojeve). Čak 80 posto ispitanika nema instalirano računalo u učionici kao ni pristup informatičkoj učionici. Rezultati ovoga istraživanja govore o neispunjavanju preduvjeta za interdisciplinarno povezivanje informacijske i komunikacijske tehnologije sa sadržajima nastave glazbene kulture i umjetnosti, a to su: osiguranje dostupnosti medija i poticanje njihove česte uporabe s ciljem demistificiranja korištenja ICT-a u glazbenom obrazovanju, osposobljavanje učitelja za korištenje moderne tehnologije u nastavi, osiguranje korištenja multimedijalnih materijala i glazbenih računalnih programa osnovne razine, te primjena primjera dobre prakse iz područja korištenja novih tehnologija iz stručne literature i pedagoške prakse. Stoga bi, kako bi razumjeli važnost i potrebu provođenja interdisciplinarne nastave, kod planiranja usavršavanja učitelja posebnu pozornost trebalo posvetiti osmišljavanju osposobljavanja za primjenu interdisciplinarnih pristupa.

informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT) ; interdisciplinarno poučavanje ; nastava glazbe ; suvremena nastava

Interdisciplinary correlation of ICT with contents of music teaching

advanced teaching ; information and communication technology (ICT) ; interdisciplinary teaching ; music teaching