Gradovi potopili škoje - promjene u malim otočnim zajednicama (CROSBI ID 10497)

Podgorelec, Sonja ; Klempić Bogadi, Sanja Gradovi potopili škoje - promjene u malim otočnim zajednicama. Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN), 2013

Podgorelec, Sonja ; Klempić Bogadi, Sanja

Gradovi potopili škoje - promjene u malim otočnim zajednicama

Knjiga se bavi analizom promjenama načina života u malim otočnim zajednicama, koja je rezultat višedesetljetnog pogrešnog društvenoekonomskog razvoja priobalnog i otočnog prostora Hrvatske. Pri tom se, prije svega, misli na prometno i gospodarsko zapuštanje otoka, smještaj svih ekonomskih subjekata i aktivnosti u obalne gradove, čime je dovršen, početkom 20. stoljeća, započet iseljenički egzodus mladog radnoaktivnog stanovništva s otoka i nepovratno promijenjen način života malih otočnih zajednica. Istraživački pristup počiva na kompleksnome, višedimenzionalnom konceptu koji uključuje geografski, demografski i ekonomski pogled na inzularnost te sociološko-psihološku analizu otočne svakodnevice. Uz analizu literature, izvora i sekundarnih podataka, provedeno je i empirijsko istraživanje na pet otoka šibenskog arhipelaga Zlarinu, Prviću, Kaprijama, Žirju i Krapnju, čiji su rezultati značajan temelj teksta knjige. Želeći temi pristupiti s pozicija raznih diskursa autorice su u analizu uključile i radove hrvatskih književnika i pučkih pjesnika koji se bave poetikom otočnosti. Rezultat je sveobuhvatan uvid u način života malih otočnih zajednica u kontekstu krupnih društvenih i gospodarskih promjena.

otoci; zajednice; migracija; starenje; kvaliteta života

Cities Sunk the Islands - Changes in Small Island Communities

islands; communities; migration; aging; quality of life