U potrazi za mirom i blagostanjem: Hrvatske zemlje u 18. stoljeću (CROSBI ID 10546)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

U potrazi za mirom i blagostanjem: Hrvatske zemlje u 18. stoljeću / Čoralić, Lovorka (ur.) Zagreb: Matica hrvatska, 2013

Čoralić, Lovorka

Ladić, Zoran (urednik biblioteke) ; Horvat, Romana (glavna urednica MH)

U potrazi za mirom i blagostanjem: Hrvatske zemlje u 18. stoljeću

Urednica knjige je Lovorka Čoralić, a pored same urednice, priloge za knjigu napisalo je 19 suradnika iz svih uglednih znanstvenih ustanova društveno-humanističkog usmjerenja u Hrvatskoj. Upravo ova knjiga, naslovljena «U potrazi za mirom i blagostanjem. Povijest Hrvata u 18. stoljeću», pruža pregršt dosada nepoznatih povijesnih podataka o svakodnevnom životu u Hrvatskoj i životu Hrvata uz drugim europskim regijama na svim društvenim razinama, od teške svakodnevnice seljaštva preko prosvjetiteljskog buđenja građanskog sloja do života crkvenih prelata i svjetovnih velikaša kao jedinih predstavnika hrvatskog nacionalnog identiteta. Obim knjige je više od 550 stranica, a tekstovi u njoj pisani su jasno, zanimljivo, razumljivo i stručnjacima i laicima, ali znanstvenom relevantnošću i metodološkim pristupom na razini sličnih europskih edicija. Knjiga je podijeljena u tri osnovne cjeline. U prvoj su obrađena politička zbivanja, pravna situacija u kraljevinama, zajedničke karakteristike društvenog, gospodarskog i crkvenog života na prostoru cijele današnje Hrvatske, ali i na prostorima na kojima su Hrvati tada obitavali. Regionalna povijest, dosada izrazito slabo istražena, zastupljena je radovima o povijesti ne samo hrvatskih povijesnih županija i drugih administrativnih jedinica već je obrađena i povijest Hrvata u, primjerice, Bosni i Boki kotorskoj. U trećoj cjelini obrađen je odnos hrvatskih kraljevina sa Osmanskim Carstvom, Habsburškom Monarhijom, papinstvom, Mletačkom Republikom i drugim slavenskim državnim tvorevinama. Imajući u vidu činjenicu da je upravo povijest Hrvata u 18. st. predstavljala veliku prazninu u poznavanju kontinuiteta hrvatske prošlosti u svim njenim oblicima, ne treba posebno isticati koliko će ova knjiga, prepuna novih znanstvenih spoznaja, obogaćena vrlo kvalitetnim onovremenim ilustracijama, uputnicama na suvremenu literaturu i povijesne arhivske fondove, doprinijeti znatno boljoj spoznaji naše povijesti u ovome, barem što se historiografije tiče, "mračnom" razdoblju proizašlom iz našeg neznanja. Knjiga sadrži detaljna kazala osobnih i zemljopisnih imena kao i desetak zemljovida posebno izrađenih za ovu ediciju.

hrvatska povijest; 18. stoljeće; sintetski prikaz

In Search of Peace and Prosperity ; Croatian Lands in the Eighteenth century

Croatian History; the Eighteenth Century; Synthesis