Društveni otpor konzumerizmu: antikonzumeristički ili alter konzumeristički pokreti (CROSBI ID 48593)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Stazić, Katica
hrvatski
Društveni otpor konzumerizmu: antikonzumeristički ili alter konzumeristički pokreti
U ovom radu razmatraju se neki antikonzumeristički pokreti te se dovodi u pitanje njihovo uvriježeno definiranje i klasifikacija. Na početku su ponuđene definicije konzumerizma, napravljena je distinkcija između tradicionalnog i modernog tipa konzumerizma te ukratko promotren povijesni prijelaz s jednoga na drugi tip. Nadalje su definirani i predstavljeni pokreti razvijani na Zapadu koji se uvriježeno klasificiraju kao antikonzumeristički, počevši od onih razvijenih u sklopu kontrakulture 1960-ih, slijede situacionisti kao specifična mješavina teorijskog i angažiranog društvenog djelovanja, grupacije Adbusters, Yomango i Enough! kao dio mainstreama, zatim subkulturno freeganstvo sa svojim brojnim poveznicama te etički konzumerizam, kao krovni pojam koji u sebi obuhvaća čitav niz raznolikih usmjerenja. Završavamo kritičkim osvrtom na navedene prakse, propitivanjem njihove učinkovitosti i (ne)promišljenosti te prijedlogom za promjenu klasifikacije. Smatramo da bi većinu pokreta uvriježeno nazivanih antikonzumerističkima bilo pravilnije klasificirati kao alterkonzumerističke, a nužnim obilježjem antikonzumerističkih pokreta njihov eksplicitan antikapitalistički karakter.
konzumerizam, antikonzumerizam, antikonzumeristički pokreti, antikapitalistički pokreti, alterkonzumerizam, novi društveni pokreti
nije evidentirano
engleski
Social Opposition to Consumerism: Anti-Consumerist or Alter-Consumerist Movements
nije evidentirano
consumerism, anti-consumerism, anti-consumerist movements, anti-capitalist movement, alter-consumerism, new social movements
nije evidentirano
Podaci o prilogu
167-186.
objavljeno
Podaci o knjizi
Potrošačka kultura i konzumerizam
Čolić, Snježana
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2013.
978-953-7964-00-9