Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma (CROSBI ID 48731)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Hromadžić, Hajrudin Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma // Potrošačka kultura i konzumerizam / Čolić, Snježana (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2013. str. 69-82

Podaci o odgovornosti

Hromadžić, Hajrudin

hrvatski

Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma

U tekstu se pokušava promisliti narav epohe potrošačkog kapitalizma i primjerenost teze o konzumerizmu kao ideologiji svakodnevnog života suvremenog svijeta u kontekstu specifičnosti ere postindustrijskog kasnog kapitalizma, ekonomsko-političkog neoliberalizma i kulturnog postmodernizma, kroz društvene, političke, ekonomske i kulturalne razine teorijske analize. Podlogu tezi o konzumerizmu kao moćnoj i utjecajnoj ideologiji predstavlja uvid prema kojemu je konzumerizam više od pukog proizvodnog niza potrošačkih praksi, ali i više od zbroja pokreta, udruga, strategija i taktika s pomoću kojih potrošači nastoje realizirati svoja prava u srazu s proizvođačima i ponuđačima roba i usluga. Ključni problemski motiv teksta nastoji se kompleksnije interpretirati kroz Badiouov koncept Događaja kao momenta iznenadnog, trenutačnog i radikalnog prijeloma s postojećim realitetom. Problemsko pitanje koje se pritom nameće jest da li je uopće moguće misliti/očekivati Događaj unutar koordinata društvene realnosti suvremenog konzumerizma, koja u okviru teorije o kraju povijesti postideološke epohe egzistira na socio-kulturalnoj strani ekonomsko-političkog modela neoliberalnog kapitalizma.

potrošački kapitalizam, ideologija konzumerizma, koncept Događaja

nije evidentirano

engleski

Consumerism: a driving force of late capitalist ideology

nije evidentirano

consumer capitalism, ideology of consumerism, the concept of Event

nije evidentirano

Podaci o prilogu

69-82.

objavljeno

Podaci o knjizi

Potrošačka kultura i konzumerizam

Čolić, Snježana

Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

2013.

978-953-7964-00-9

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice