Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma (CROSBI ID 48731)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Hromadžić, Hajrudin
hrvatski
Konzumerizam: pogonska snaga ideologije kasnog kapitalizma
U tekstu se pokušava promisliti narav epohe potrošačkog kapitalizma i primjerenost teze o konzumerizmu kao ideologiji svakodnevnog života suvremenog svijeta u kontekstu specifičnosti ere postindustrijskog kasnog kapitalizma, ekonomsko-političkog neoliberalizma i kulturnog postmodernizma, kroz društvene, političke, ekonomske i kulturalne razine teorijske analize. Podlogu tezi o konzumerizmu kao moćnoj i utjecajnoj ideologiji predstavlja uvid prema kojemu je konzumerizam više od pukog proizvodnog niza potrošačkih praksi, ali i više od zbroja pokreta, udruga, strategija i taktika s pomoću kojih potrošači nastoje realizirati svoja prava u srazu s proizvođačima i ponuđačima roba i usluga. Ključni problemski motiv teksta nastoji se kompleksnije interpretirati kroz Badiouov koncept Događaja kao momenta iznenadnog, trenutačnog i radikalnog prijeloma s postojećim realitetom. Problemsko pitanje koje se pritom nameće jest da li je uopće moguće misliti/očekivati Događaj unutar koordinata društvene realnosti suvremenog konzumerizma, koja u okviru teorije o kraju povijesti postideološke epohe egzistira na socio-kulturalnoj strani ekonomsko-političkog modela neoliberalnog kapitalizma.
potrošački kapitalizam, ideologija konzumerizma, koncept Događaja
nije evidentirano
engleski
Consumerism: a driving force of late capitalist ideology
nije evidentirano
consumer capitalism, ideology of consumerism, the concept of Event
nije evidentirano
Podaci o prilogu
69-82.
objavljeno
Podaci o knjizi
Potrošačka kultura i konzumerizam
Čolić, Snježana
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2013.
978-953-7964-00-9