Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza vibracija tramvajskog kolosijeka s obzirom na tip konstrukcije i vrijeme uporabe (CROSBI ID 48908)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lakušić, Stjepan ; Haladin, Ivo ; Bogut, Marijan Analiza vibracija tramvajskog kolosijeka s obzirom na tip konstrukcije i vrijeme uporabe // Mjerenja, ispitivanja i monitoring na prometnicama / Lakušić, Stjepan (ur.). Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 287-312

Podaci o odgovornosti

Lakušić, Stjepan ; Haladin, Ivo ; Bogut, Marijan

hrvatski

Analiza vibracija tramvajskog kolosijeka s obzirom na tip konstrukcije i vrijeme uporabe

Prikazano istraživanje obuhvaća mjerenja vibracija tramvajskih kolosijeka u sklopu mreže Zagrebačkog električnog tramvaja. Odabrana ispitna lokacija nalazi se na raskrižju Horvaćanske ceste (kojom se odvija dvosmjerni tramvajski promet u zasebnom pojasu) te ulice Hrvatskog sokola. Ta lokacija odabrana je u vrijeme rekonstrukcije kolosijeka na spomenutoj Horvaćanskoj cesti. Prema projektnoj dokumentaciji planirano je zadržavanje postojeće nivelete kolosijeka radi uklopa u postojeće stanje cestovne infrastrukture na križanju. Projektom je također predviđena promjena sustava pričvršćenja tračnica na podlogu. Ova dva uvjeta uzrokovala su potrebu za smanjenjem visine temeljne ploče kolosijeka za 4 cm s obzirom na veću konstrukcijsku visinu novog sustava pričvršćenja. Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, u sklopu nadzora građevinskih radova, predložio je alternativno rješenje - kontinuirano oslanjanje tračnice na elastičnu podlogu čime se izbjegava potreba za smanjenjem visine temeljne betonske ploče, a time i mukotrpni i bučni radovi urezivanja i usijecanja nosive armiranobetonske ploče. Prikazani su rezultati ispitivanja vibracija tramvajskih kolosijeka uslijed prolaska tramvaja, uslijed udarca modalnim čekićem i uslijed spuštanja utega. Rezultati mjerenja analizirani su u ovisnosti o tipu tramvaja koji je prolazio kolosijekom i brzini vožnje, načinu pričvršćenja i oslanjanja tračnice te su uspoređivani rezultati prikupljeni netom nakon izgradnje (2007.) i nakon pet godina uporabe (2012.).

vibracije, tramvajski promet, kolosiječna konstrukcija, vrijeme uporabe, kontinuirano oslonjena tračnica

nije evidentirano

engleski

Tram traffic vibrations analisys in respect to tram track structure and exploitation period

nije evidentirano

vibrations, tram traffic, exploitation period, track structures, continuously supported rail

nije evidentirano

Podaci o prilogu

287-312.

objavljeno

Podaci o knjizi

Mjerenja, ispitivanja i monitoring na prometnicama

Lakušić, Stjepan

Zagreb: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2013.

978-953-6272-54-9

Povezanost rada

Elektrotehnika, Građevinarstvo