Utjecaj Javljenskog i Skrjabina na novu re-produktivnu umjetničku praksu uz 3D prikaz (CROSBI ID 380992)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rudan Lisak, Mirna Utjecaj Javljenskog i Skrjabina na novu re-produktivnu umjetničku praksu uz 3D prikaz / Rončević, Igor (mentor); Bačić, Marcel (neposredni voditelj). Zagreb, Akademija likovnih umjetnosti, . 2013

Rudan Lisak, Mirna

Rončević, Igor

Bačić, Marcel

Utjecaj Javljenskog i Skrjabina na novu re-produktivnu umjetničku praksu uz 3D prikaz

Doktorski rad pruža multidisciplinarni pogled na slikara Alekseja Javljenskoga i skladatelja Aleksandra Skrjabina, dva ruska umjetnika s prijelaza 19. u 20. stoljeće. Potraga za poveznicama između njihovih umjetničkih ostvarenja provedena je kako bi se ostvario dijalog između dviju grana umjetnosti – slikarstva i muzike. Proučavanje trećeg umjetnika, pijanista Ive Pogorelića, uvedeno je kako bi se pronašle dodirne točke između moderne produktivne i suvremene reproduktivne umjetnosti. U ostvarenjima Skrjabina, Javljenskoga i Pogorelića moguće je uočiti zajedničku pojavu iskazivanja čežnje prema apstrakciji, stoga je ta pojava, u kojoj se neminovno razvija sukob dijalektičkih suprotnosti, postala sredstvom za utvrđivanje mjesta koje navedeni umjetnici zauzimaju u povijesti, teoriji i filozofiji umjetnosti. Središnji istraživački problem bio je umjetnički jezik ostvaren kromatskim izrazom u serijama djela maloga formata. Na temelju rezultata istraživanja osmišljen je idejni projekt multidisciplinarne instalacije za koncertnu izvedbu Skrjabinovih klavirskih skladbi. Primjenom dijalektičke metode analize i sinteze generirane je podatke bilo moguće reproducirati, interpretirati i sjediniti. Tako je od nepovezanih umjetnika izgrađena nova kreativna cjelina, a unutar virtualnog 3D prostora ostvarena je sinteza brojnih jezika produktivne i reproduktivne umjetnosti. Izvorni umjetnički doprinos ostvaren je pronalaskom, objašnjenjem i ostvarenjem suvremene prakse umjetničke reprodukcije, koja iskazuje iste pristupe apstrakciji kakve je produktivna umjetnost iskazala prije više od 100 godina.

multidisciplinarna umjetnost ; apstraktna reproduktivna umjetnost ; kromatika ; serijalizam ; Aleksandar Skrjabin ; Aleksej von Javljenski ; Ivo Pogorelić ; umjetnost instalacije

Jawlensky's and Scriabin's Influences on New Re-productive Art Practice with 3D Display

multidisciplinary art ; abstract reproductive art ; chromaticism ; seralism ; Alexander Scriabin ; Alexej von Jawlensky ; Ivo Pogorelich ; installation art