Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama (CROSBI ID 602522)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šulentić Begić, Jasna ; Papa, Dubravka
hrvatski
Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama
Istraživanja su pokazala da rano učenje stranog jezika ima znatnih prednosti, no i da takvo učenje jezika u primarnom obrazovanju zahtijeva drugačiji metodički pristup. Poučavanje jezika učenika mlađe školske dobi mora se razlikovati od poučavanja koje se pokazalo uspješnim za starije učenike. Pjevanje i slušanje pjesama na stranom jeziku zasigurno pomažu u učenju i usvajanju novih jezičnih sadržaja budući da strani jezik u toj dobi djeca uče holistički. Ujedno glazba doprinosi zanimljivosti, veseloj i opuštenoj razrednoj atmosferi te učenju kroz igru koji su za učenike primarnoga obrazovanja izuzetno važni. U okviru ovoga rada provedeno je i istraživanje čiji je cilj bio utvrditi prisutnost i primjerenost pjesama koje se nalaze u udžbenicima Applaus! 1, Auf die Plätze, fertig, los! 1 i Hurra! Deutsch! 1 i na pratećim CD-ima namijenjenim učenju njemačkoga jezika u prvom razredu osnovne škole koji su odobreni od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za školske godine 2010./11., 2011./12. i 2012./13. Analizirane varijable u odnosu na primjerenost pjesama s obzirom na dob učenika bile su s jezičnog aspekta izbor leksika, gramatičkih struktura i jezične funkcije kao i primjerenost kulturoloških sadržaja, a s glazbenog vrsta, opseg, tempo, ritam, tonalitet i ugođaj pjesama. Analizirane su ukupno 35 pjesme. Nakon provedene analize smatramo da bi se autori udžbenika za strani jezik trebali posavjetovati s glazbenim pedagozima pri izboru pjesama koje žele uvrstiti u svoje udžbenike kako se ne bi događali propusti (npr. neodgovarajući tonalitet, prevelik opseg, neodgovarajući izvođači, previše brz tempo, kompliciran ritam, zahtjevna melodija) odnosno kako bi slušanje i pjevanje pjesama bilo u svrsi ostvarenja krajnjeg cilja koji bi trebao biti razvoj jezičnih kompetencija, komunikacijskih vještina i kulture, ali posredno i razvijanje glazbenih sposobnosti učenika.
primarno obrazovanje ; rano učenje njemačkog jezika ; pjevanje i slušanje pjesama
nije evidentirano
engleski
Early German Language Teaching by Singing and Listening to Songs
nije evidentirano
primary education ; early German language learning ; singing and listening to
nije evidentirano
Podaci o prilogu
229-249.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dijete i jezik danas : dijete i mediji : zbornik radova = Children and language today : children and media : proceedings
Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-43-9
Podaci o skupu
7. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas: Dijete i mediji
predavanje
15.11.2013-15.11.2013
Osijek, Hrvatska