Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama (CROSBI ID 602522)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna ; Papa, Dubravka Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama // Dijete i jezik danas : dijete i mediji : zbornik radova = Children and language today : children and media : proceedings / Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 229-249

Podaci o odgovornosti

Šulentić Begić, Jasna ; Papa, Dubravka

hrvatski

Rano učenje njemačkoga jezika pjevanjem i slušanjem pjesama

Istraživanja su pokazala da rano učenje stranog jezika ima znatnih prednosti, no i da takvo učenje jezika u primarnom obrazovanju zahtijeva drugačiji metodički pristup. Poučavanje jezika učenika mlađe školske dobi mora se razlikovati od poučavanja koje se pokazalo uspješnim za starije učenike. Pjevanje i slušanje pjesama na stranom jeziku zasigurno pomažu u učenju i usvajanju novih jezičnih sadržaja budući da strani jezik u toj dobi djeca uče holistički. Ujedno glazba doprinosi zanimljivosti, veseloj i opuštenoj razrednoj atmosferi te učenju kroz igru koji su za učenike primarnoga obrazovanja izuzetno važni. U okviru ovoga rada provedeno je i istraživanje čiji je cilj bio utvrditi prisutnost i primjerenost pjesama koje se nalaze u udžbenicima Applaus! 1, Auf die Plätze, fertig, los! 1 i Hurra! Deutsch! 1 i na pratećim CD-ima namijenjenim učenju njemačkoga jezika u prvom razredu osnovne škole koji su odobreni od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za školske godine 2010./11., 2011./12. i 2012./13. Analizirane varijable u odnosu na primjerenost pjesama s obzirom na dob učenika bile su s jezičnog aspekta izbor leksika, gramatičkih struktura i jezične funkcije kao i primjerenost kulturoloških sadržaja, a s glazbenog vrsta, opseg, tempo, ritam, tonalitet i ugođaj pjesama. Analizirane su ukupno 35 pjesme. Nakon provedene analize smatramo da bi se autori udžbenika za strani jezik trebali posavjetovati s glazbenim pedagozima pri izboru pjesama koje žele uvrstiti u svoje udžbenike kako se ne bi događali propusti (npr. neodgovarajući tonalitet, prevelik opseg, neodgovarajući izvođači, previše brz tempo, kompliciran ritam, zahtjevna melodija) odnosno kako bi slušanje i pjevanje pjesama bilo u svrsi ostvarenja krajnjeg cilja koji bi trebao biti razvoj jezičnih kompetencija, komunikacijskih vještina i kulture, ali posredno i razvijanje glazbenih sposobnosti učenika.

primarno obrazovanje ; rano učenje njemačkog jezika ; pjevanje i slušanje pjesama

nije evidentirano

engleski

Early German Language Teaching by Singing and Listening to Songs

nije evidentirano

primary education ; early German language learning ; singing and listening to

nije evidentirano

Podaci o prilogu

229-249.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas : dijete i mediji : zbornik radova = Children and language today : children and media : proceedings

Smajić, Dubravka ; Majdenić, Valentina

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-43-9

Podaci o skupu

7. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Dijete i jezik danas: Dijete i mediji

predavanje

15.11.2013-15.11.2013

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice