Javni medijski servis pred digitalnim i globalnim izazovima (CROSBI ID 49384)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Car, Viktorija
hrvatski
Javni medijski servis pred digitalnim i globalnim izazovima
Početkom 20. stoljeća po prvi je put definiran javni medijski servis kao onaj kojemu je zadaća proizvoditi sadržaje koji trebaju informirati, obrazovati i zabaviti javnost. Od tog vremena do danas, definicije informiranja i zabave značajno su se promijenile, ali i metode i pristupi obrazovanju. U pred-internetsko vrijeme, informacije nisu bile dostupne javnosti bez novinara kao posrednika. Danas, novinari prestaju biti samo posrednici, budući da svatko može objaviti informaciju, a mnogi to i čine. Novinarska zadaća je provjeriti ih, analizirati, smjestiti u širi kontekst i istražiti ono što ostaje skriveno. U digitalnom i globaliziranom medijskom sustavu, javni medijski servisi u Europi postali su međusobno vrlo slični kada je riječ o programskim načelima i programskim formatima. Razlikuju se tek u jeziku koji koriste, te sadržajno u povijesnoj, društveno-političkoj, vrijednosnoj ili svjetonazorskoj dimenziji. Zbog razvijene industrije zabave i poplave informacija, javni medijski servis izgubio je utrku s drugim medijima što se tiče brzine i popularnosti. Ipak, ostala mu je ona najvažnija – prosvjetiteljska. Zadaća ovog članka je preispitati kako se, izložena globalnim trendovima, pozicionirala Hrvatska radiotelevizija (HRT) i koje razvojne mogućnosti stoje pred njom s obzirom na promjene i izazove koje se nude u digitalnom medijskom sustavu.
javni medijski servis, digitalni mediji, globalizacija, HRT
nije evidentirano
engleski
Public Service Media: Digital and Global Challenges
nije evidentirano
public service media, digital media, globalization, HRT
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-58.
objavljeno
Podaci o knjizi
Vjerodostojnost medija - izazovi globalizacije i specifičnosti regiona
Turčilo, Lejla ; Buljubašić, Belma
Sarajevo: Institut za društvena istraživanja
2012.
978-9958-598-45-6