Ocjenjivanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 200464)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Šulentić Begić, Jasna ; Živković, Katarina Ocjenjivanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture // Tonovi (Zagreb), 62 (2013), 52-63

Šulentić Begić, Jasna ; Živković, Katarina

Ocjenjivanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture

Tijekom ožujka i svibnja 2013. godine istražili smo u nekoliko osnovnih škola u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini kako učitelji razredne nastave ocjenjuju učenike u nastavi glazbene kulture. Podaci su prikupljeni sustavnim promatranjem i anketiranjem, a kao instrumenti istraživanja korišteni su dnevnik praćenja i anketni upitnik. Dnevnik istraživanja sadrži opise deset nastavnih sati glazbene kulture u prvim četirima razredima osnovne škole. Također, anketirano je 50 ispitanika, i to 45 učitelja razredne nastave i pet predmetnih učitelja glazbe. Promatrani nastavni sati i anketni upitnici pokazuju da nastava glazbene kulture u razrednoj nastavi nije na zadovoljavajućoj razini, a to se može reći i za ocjenjivanje učenika u okviru toga predmeta. Umjesto da je predmet na njihovo i učeničko zadovoljstvo, učitelji ga pretvaraju u još jedan „težak“ predmet za koji se učenici moraju ponekad i te kako truditi, pogotovo oni s nešto slabijim glazbenim sposobnostima. Učenicima mlađe školske dobi ne pruža se dovoljno, i to stoga što učitelji razredne nastave (još uvijek) nisu dovoljno kompetentni za provođenje nastave ni za ocjenjivanje.

nastava glazbene kulture ; ocjenjivanje učenika ; razredna nastava

Evaluating students of under school age in the teaching of music culture

teaching of music culture ; evaluating students ; primary education