Analiza tiskovnih i internetskih objava o lobiranju u Hrvatskoj (CROSBI ID 204489)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Sinčić Ćorić, Dubravka ; Vuković, Ivan
hrvatski
Analiza tiskovnih i internetskih objava o lobiranju u Hrvatskoj
Cilj rada jest analizirati medijske objave o lobiranju u Hrvatskoj, kako bi se upozorilo na prevladavajuću intonaciju i važnost pojma u medijskim sadržajima. U tu je svrhu provedena kvantitativna analiza sadržaja tekstova koji su objavljeni u tisku i na internetskim portalima. Kao izvori analize odabrane su dnevne, tjedne i mjesečne novine te internetski portali. Ukupno je analizirano 512 objava od 1. 1. 2009. do 1. 7. 2010. Analizirani su cjeloviti članci, koji su u naslovu ili tekstu sadržavali riječi "lobiranje", "lobisti", "lobistički" i/ili "lobist". Analiza upućuje na dva opća zaključka: (1) lobisti i lobistička struka medijski su zanimljivi, čemu govori u prilog velik broj medijskih sadržaja o lobiranju, kao i povećanje broja objava kroz vrijeme te (2) sadržaji o lobiranju vrlo su različito intonirani s obzirom na kategorije analize. Sadržaji u kojima je lobiranje glavni pojam dominantno su pozitivno intonirani, dok su sadržaji u kojima je lobiranje sporedan pojam ili se samo spominje dominantno negativno intonirani, bez obzira na to je li lobiranje analizirano iz političke ili poslovne perspektive.
lobiranje; analiza sadržaja; medijske objave
nije evidentirano
engleski
The Analysis of Print and Internet Media Content on Lobbying in Croatia
nije evidentirano
lobbying; content analysis; media content
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (2(116))
2012.
545-567
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.21.2.13
Povezanost rada
Ekonomija, Politologija, Sociologija