Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ribarske luke u Republici Hrvatskoj – javne ili privatne luke (CROSBI ID 205414)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Vojković, Goran ; Grubišić, Neven ; Vojković, Lea Ribarske luke u Republici Hrvatskoj – javne ili privatne luke // Pomorski zbornik, 47-48 (2013), 1; 205-213

Podaci o odgovornosti

Vojković, Goran ; Grubišić, Neven ; Vojković, Lea

hrvatski

Ribarske luke u Republici Hrvatskoj – javne ili privatne luke

Ovaj rad se bavi ribarskim lukama Republike Hrvatske koje, prema danas ustaljenoj podjeli, ulaze u luke posebne namjene. U radu se pokazuje kako postojeća i već dugo ustaljena podjela na luke otvorene za javni promet i luke posebne namjene više ne odgovara stupnju i potrebama gospodarskog razvoja Republike Hrvatske, posebno nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju. Izjednačavanje javnog servisa kojeg luka pruža s namjenom luke (opća namjena – luka otvorena za javni promet, specijalizirana namjena – luka nije otvorena za javni promet) ograničava gospodarski razvoj te otežava provođenje temeljnih tržišnih načela Europske unije. Stoga se, koristeći ribarske luke kao primjer, predlaže temeljnu podjelu luka u hrvatskim propisima osuvremeniti. Osnovna kategorizacija luka bi trebala biti podjela na javne luke i privatne luke, ovisno o tomu pružaju li javni servis.

ribarske luke ; luke otvorene za javni promet ; luke posebne namjene ; javne luke ; privatne luke

Summary: This paper deals with fishing ports in the Republic of Croatia, which are usually categorized as ports of special assignment. The paper shows that the actual, long established division of ports into those open to public transportation and ports of special assignment does not suit the level and the requirements of economic development of the Republic of Croatia any more ; particularly after Croatia's integration to the European Union. By bringing the public service offered by a port into the same line with its assignment (general assignment - port open for public transportation ; special assignment - port not open for public transportation), port's economical development becomes limited and the implementation of basic market principles of the European Union difficult. Using fishing ports as an example, the paper suggests modernization of the basic port division within the Croatian legal frame. Basically, port categorization should differentiate between public and private ports, in dependence on the service they provide.

engleski

Fishing Ports in Croatia - Public or Private Ports

nije evidentirano

fishing ports ; ports open for public transportation ; ports of special assignment ; public ports ; private ports

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47-48 (1)

2013.

205-213

objavljeno

0554-6397

1848-9052

Povezanost rada

Pravo, Tehnologija prometa i transport

Poveznice