Glazbena naobrazba učitelja primarnog obrazovanja u europskim državama (CROSBI ID 611189)

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir Glazbena naobrazba učitelja primarnog obrazovanja u europskim državama // 14. DANI MATE DEMARINA SUVREMENI IZAZOVI TEORIJE I PRAKSE ODGOJA I OBRAZOVANJA / Prskalo, Ivan ; Jurčević Lozančić, Ana ; Braičić, Zdenko (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 258-294

Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir

Glazbena naobrazba učitelja primarnog obrazovanja u europskim državama

Cilj je ovoga rada usporedba učiteljskih studija u europskim državama u kontekstu stjecanja kompetencija studenata za poučavanje glazbe u primarnom obrazovanju. Prikazani su glazbeni kolegiji na učiteljskim studijima u sljedećim europskim državama: Slovenija, Bosna i Hercegovina, Mađarska, Austrija, Njemačka, Francuska, Italija, Engleska, Irska, Škotska, Nizozemska, Švedska, Norveška i Finska. Uočeno je da se učiteljski studiji u europskim državama organiziraju u trajanju od dvije (Francuska), tri (Austrija, Engleska, Irska, Norveška, Njemačka), četiri (Slovenija, Mađarska, Irska, Škotska, Nizozemska, Švedska, Norveška) i pet godina (Italija/integrirani studij ; Bosna i Hercegovina/4+1 ; Finska/3+2) te da učitelji primarnog obrazovanja u većini država tijekom učiteljskog studija uglavnom stječu nisku glazbenu naobrazbu. Zbog toga se u pojedinim državama učitelji primarnog obrazovanja specijaliziraju za izvođenje nastave glazbe i polaze dodatne glazbene kolegije (Mađarska, Škotska, Norveška, Irska). U nekim je državama glazbena specijalizacija učitelja primarnog obrazovanja uvjet poučavanja glazbe (Njemačka). U Sloveniji se učitelji primarnog obrazovanja mogu dodatno specijalizirati za vođenje pjevačkog zbora u nižim razredima osnovne škole. U pojedinim državama, zbog niske glazbene naobrazbe učitelja primarnog obrazovanja, nastavu glazbe izvode profesionalni glazbenici koji se moraju doškolovati za izvođenje nastave (Francuska, Engleska). U Nizozemskoj, zbog slabe glazbene naobrazbe učitelja primarnog obrazovanja, škole se odlučuju za suradnju s profesionalnim glazbenicima i mjesnim glazbenim školama.

učiteljski studij ; glazbeni kolegiji ; Europa

Musical education of teachers ofprimary education in european countries

Teacher Education ; musical courses ; Europe