Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj (CROSBI ID 207534)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ćukušić, Maja ; Garača, Željko ; Jadrić, Mario
hrvatski
Odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj
Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi najvažnije odrednice i pokazatelje uspješnosti visokih učilišta u Hrvatskoj. Iako su određeni kriteriji i sheme za unutarnje i vanjske procjene visokih učilišta široko prihvaćeni, ipak postoji potreba za prilagodbom i razvojem mehanizama za detaljniju procjenu uspješnosti na razini institucija. U anketi kojom je empirijski provjeren model ključnih odrednica i pokazatelja uspješnosti visokih učilišta sudjelovali su nastavnici i suradnici u nastavi sa četiri najveća sveučilišta u Hrvatskoj (N = 619). U skladu s trenutačnom praksom, kao ključne odrednice izdvojene su Strategija i planiranje kvalitete, Organizacija i unaprjeđenje obrazovnih procesa, Suradnja i znanstveni rad te Financijski i drugi resursi. Od pokazatelja uspješnosti – ispitanici očekivano najvažnijima smatraju stope upisanih i završenih prvostupnika, magistara i doktora znanosti, ali ističe se i važnost pokazatelja vezanih uz same procese, kao što su akreditacija, standardizacija te suradnja. Sva visoka učilišta u Hrvatskoj ove odrednice i pokazatelje mogu procijeniti prema vlastitu kontekstu i koristiti se njime za osmišljavanje i izradbu modela praćenja vlastite uspješnosti i izvještavanja dionika te konačnu primjenu sustava upravljanja institucijama visokog obrazovanja.
odrednice uspješnosti; pokazatelji uspješnosti; visoka učilišta; dionici visokih učilišta
nije evidentirano
engleski
Determinants and Performance Indicators of Higher Education Institutions in Croatia
nije evidentirano
performance determinants; performance indicators; higher education institutions; higher education stakeholders
nije evidentirano
Podaci o izdanju
23 (2)
2014.
233-257
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.23.2.02
Povezanost rada
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti