Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela (CROSBI ID 51998)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman Marija „Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela // O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta / Zagorac, Ivana (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2014. str. 155-167

Podaci o odgovornosti

Zeman, Zdenko ; Geiger Zeman Marija

hrvatski

„Brže bolje u formu” – mitologija ljepote, komercijalizacija i discipliniranje tijela

U skladu s predviđanjima Naomi Wolf, inicijacija u mitologiju ljepote i vječne mladosti posljednjih desetljeća više nije rezervirana samo za žene. Uz feminizam, svjetske ratove, promjene u svijetu rada, afirmaciju gay pokreta, snažan utjecaj na krizu hegemonijskog maskuliniteta i općenito na promjene u konstruiranju muževnosti imaju nastanak i uspon konzumerističkog društva. Konzumerizam je komodificirao muževnost. Krajem 1980-ih muškarci postaju komercijalna meta, pri čemu je dovedena u pitanje patrijarhalna dualistička matrica koja razlikuje „maskuline” i „feminine” kulturne prakse, odnosno proizvodnju tretira kao mušku, a potrošnju kao žensku aktivnost. Konzumeristička kultura (uspješno i profitabilno) manipulira slikama „discipliniranih tijela“, koja su „savršeno“ oblikovana podvrgavanjem permanentnim režimima vježbe, reducirane prehrane, medikalizacije, estetskih intervencija i, općenito, naglašene brige za (vlastito) tijelo. U radu se recentne predodžbe muževnosti ilustriraju predodžbama muževnosti prezentiranim u globalno poznatom i popularnom magazinu za muškarce Men´s Health.

tijelo, muški studiji, disciplina, muževnost, konzumerizam

Tekst je ranije objavljen u znanstvenom časopisu Metodički ogledi, 19 (2012), 1, 59-75.

engleski

“Get into shape at full speed” – beauty mythology, commercialisation and body discipline

nije evidentirano

body, men studies, discipline, masculinity, consumerism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

155-167.

objavljeno

Podaci o knjizi

O sportu drugačije: humanistički aspekti sporta

Zagorac, Ivana

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

2014.

978-953-164-166-1

Povezanost rada

Sociologija