Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbene igre u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 615601)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna Glazbene igre u primarnom obrazovanju // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 157-157

Podaci o odgovornosti

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Glazbene igre u primarnom obrazovanju

U osnovnoj se školi, prema nastavnom planu, nastava glazbene kulture odvija jedan nastavni sat tjedno, no poželjno je da se glazbene aktivnosti u primarnom obrazovanju javljaju svaki dan. Učitelji primarnog obrazovanja ne moraju se strogo pridržavati rasporeda sati te ne moraju izvoditi nastavu prema predmetnom modelu, koji, u biti, i nije primjeren učenicima mlađe školske dobi. Stoga bi se glazbene aktivnosti pa tako i glazbene igre, mogle izvoditi i u okviru neglazbenih predmeta razredne nastave. Naime, glazbene igre mogu pomoći učiteljima pri stvaranju opuštenog ozračja u razredu, doprinose zanimljivosti, uklanjaju monotoniju i učenici će stoga biti pažljiviji. Osim toga, pomoću njih učenici nesvjesno usvajaju glazbena znanja i vještine te uočavaju glazbene sastavnice. Najveći argument za njihovo uvođenje u nastavu glazbene kulture, ali i nastavu neglazbenih predmeta, je taj što glazbene igre utječu na razvoj glazbenih sposobnosti učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje u prvim trima razredima OŠ Retfala u Osijeku tijekom travnja i svibnja 2014. god. Cilj je istraživanja bio spoznati jesu li učenici mlađe školske dobi zainteresirani za glazbene igre, koje glazbene igre preferiraju i ima li razlike u preferenciji različitih glazbenih igara s obzirom na dob učenika. Rezultati su pokazali da učenici mlađe školske dobi rado izvode glazbene igre te da najviše preferiraju glazbene igre uz slušanje glazbe. Ustanovljeno je da odrastanjem opada interes za glazbene igre. S obzirom na dob, učenici prvog razreda više vole izvoditi igre s ritmovima, dok su učenicima drugog i trećeg razreda draže igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole izvoditi glazbene igre, učitelji im trebaju omogućiti njihovo izvođenje i to ponajprije glazbenih igara uz slušanje glazbe, jer ih učenici prvih triju razreda osnove škole najviše preferiraju. Osim toga, njihovom primjenom ujedno se ostvaruje i značajka otvorenog modela prema, kojem je slušanje i upoznavanje glazbe središnja i obvezna aktivnost nastave glazbene kulture.

glazbene igre ; glazbene sposobnosti ; učenici mlađe školske dobi

nije evidentirano

engleski

Music games in primary education

nije evidentirano

music games ; musical abilites ; younger pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

157-157.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Škojo, Tihana

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-3-3

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

predavanje

17.10.2014-18.10.2014

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija