Glazbene igre u nastavi (glazbe) (CROSBI ID 615602)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna Glazbene igre u nastavi (glazbe) // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 186-186

Šulentić Begić, Jasna

Glazbene igre u nastavi (glazbe)

Mnoga su istraživanja, kojima je cilj bio uvidjeti učinkovitost primjene igre u nastavi, potvrdila da učenje kroz igru daje bolje rezultate od klasičnog učenja. Naime, ustanovljeno je da sadržaji naučeni kroz igru ostaju u dugoročnom pamćenju učenika, a osim toga igra stvara bolju razrednu atmosferu. U nastavi glazbe, ali i u nastavi neglazbenih predmeta, možemo primjenjivati glazbene igre jer one imaju velik utjecaj na motivaciju učenika. Osim toga, učenicima mlađe školske dobi, a ponekad i starijim učenicima, mirno sjedenje u klupi često predstavlja problem. Stoga, glazbene igre mogu pomoći učiteljima pri stvaranju opuštenog ozračja u razredu. Ujedno, glazbene igre mogu poslužiti kao sredstvo pomoću kojega učenici nesvjesno usvajaju znanja, istražuju sastavnice glazbe i razvijaju glazbene sposobnosti. Prema nastavnom planu i programu osnovnoškolske nastave glazbe, glazbene igre u prva tri razreda pripadaju nastavnom području elemenata glazbene kreativnosti, a u četvrtom razredu i same postaju nastavno područje. U petom i šestom razredu glazbene su igre u okviru nastavnog područja slobodno, improvizirano ritmiziranje, kretanje na glazbu, ples i sviranje, dok se u sedmom i osmom razredu ostvaruju nastavnim područjem nazvanim sviranje, stvaralaštvo, računalo. Prema otvorenom modelu nastave glazbene kulture, slušanje glazbe jedina je obvezna aktivnost, a ostale aktivnosti ovise o izboru učitelja. U programu se preporučuje korištenje glazbenih igara, kretanje uz glazbu i slično, iako ostvarivanje navedenog uvelike ovisi o osposobljenosti i volji učitelja. Glazbene igre možemo kategorizirati kao glazbene igre s pjevanjem, s ritmovima, s melodijama, s tonovima i igre uz slušanje glazbe. Tijekom radionice Glazbene igre u nastavi (glazbe) sudionici su upoznali dvadesetak glazbenih igara kao što su: Igra uz pjevanje pjesme, Tko pjeva, Ritamski/Melodijski kružići, Igra jeke, Dan-noć, Glazbeni kviz, Glazbeni stolci, Vlakić, Ledena kraljica, Dirigent, Orkestar i dr.

glazbene igre ; motivacija ; glazbene sposobnosti

Radionica

Music games in teaching (music)