Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije (CROSBI ID 615604)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Begić, Amir Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 21-22

Podaci o odgovornosti

Begić, Amir

hrvatski

Interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije

U današnjem suvremenom globalnom društvu postoji velika potreba za stjecanjem interkulturalnih kompetencija, jer one omogućuju bolje razumijevanje procesa kulturne razmjene i interakcije. Nastava glazbe u općeobrazovnim školama može doprinijeti interkulturalnom odgoju, tj. stjecanju učeničkih interkulturalnih kompetencija, no neizostavni uvjeti su interkulturalni pristup nastavi glazbe i interkulturalno kompetentni nastavnik glazbe. Interkulturalni pristup nastavi glazbe u općeobrazovnim školama podrazumijeva razumijevanje glazbe kao globalnog fenomena, a to znači da bi budući nastavnici glazbe tijekom studija trebali upoznati glazbene jezike različitih kulturnih tradicija. Tako pridonosimo njihovim interkulturalnim kompetencijama, jer će, upoznajući različite glazbene tradicije, upoznati različite kulture i steći toleranciju prema kulturnoj različitosti te će biti u stanju te iste kompetencije razvijati i u svojih učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje tijekom svibnja 2014. god. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Cilj je istraživanja bio utvrditi u kojoj su mjeri razvijene interkulturalne kompetencije studenata Glazbene pedagogije, tj. pomoću anketnog upitnika anketirani su studenti treće godine preddiplomskog i prve godine diplomskog studija. Svrha anketiranja bila je spoznati njihovo viđenje vlastitih interkulturalnih kompetencija i postoji li razlika u intekulturalnoj kompetentnosti studenata koji ne/polaze kolegij Glazbe svijeta. Rezultati istraživanja pokazali su da su studenti u značajnoj mjeri svjesni da žive u multikulturalnom okruženju, da shvaćaju nužnost interkulturalne osviještenosti i da smatraju interkulturane kompetencije bitnima za njihovo buduće zanimanje. Osim toga, uočeno je da postoji razlika u interkulturalnoj osviještenosti, uvjerenjima i pozitivnom viđenju vlastitih interkulturalnih kompetencija u korist studenata diplomskog studija. Stoga pretpostavljamo da je kolegij Glazbe svijeta utjecao na pozitivnije stavove studenata, odnosno da je u studenata diplomskog studija probudio svijest o interkulturalizmu i u sadržajima drugih kolegija.

interkulturalne kompetencije ; studenti Glazbene pedagogije ; nastava glazbe

nije evidentirano

engleski

Intercultural competencies of the students of music education

nije evidentirano

intercultural competence ; students of Music pedagogy ; music education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

21-22.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Škojo, Tihana

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-3-3

Podaci o skupu

1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

predavanje

17.10.2014-18.10.2014

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti