Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbene igre u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 616541)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna Glazbene igre u primarnom obrazovanju // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B., Škojo, T. (ur.). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 685-701

Podaci o odgovornosti

Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Glazbene igre u primarnom obrazovanju

U osnovnoj se školi, prema nastavnom planu, nastava glazbene kulture odvija jedan nastavni sat tjedno, no poželjno je da se glazbene aktivnosti u primarnom obrazovanju javljaju svaki dan. Učitelji primarnog obrazovanja ne moraju se strogo pridržavati rasporeda sati te ne moraju izvoditi nastavu prema predmetnom modelu koji, u biti, i nije primjeren učenicima mlađe školske dobi. Stoga bi se glazbene aktivnosti, pa tako i glazbene igre, mogle izvoditi i u okviru neglazbenih predmeta razredne nastave. Naime, glazbene igre mogu pomoći učiteljima pri stvaranju opuštenoga ozračja u razredu, doprinose zanimljivosti, uklanjaju monotoniju i učenici će stoga biti pažljiviji. Osim toga, pomoću njih učenici nesvjesno usvajaju glazbena znanja i vještine te uočavaju glazbene sastavnice. Najveći argument za njihovo uvođenje u nastavu glazbene kulture, ali i nastavu neglazbenih predmeta, je taj što glazbene igre utječu na razvoj glazbenih sposobnosti učenika. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje u prvim trima razredima OŠ Retfala u Osijeku tijekom travnja i svibnja 2014. god. Cilj je istraživanja bio spoznati jesu li učenici mlađe školske dobi zainteresirani za glazbene igre, koje glazbene igre vole više i ima li razlike u naklonosti određenim glazbenim igrama s obzirom na dob učenika. Rezultati su pokazali da učenici mlađe školske dobi rado izvode glazbene igre te da najviše izabiru glazbene igre uz slušanje glazbe. Ustanovljeno je da odrastanjem opada interes za glazbene igre. S obzirom na dob, učenici prvog razreda više vole izvoditi igre s ritmovima, dok su učenicima drugog i trećeg razreda draže igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole izvoditi glazbene igre, učitelji im trebaju omogućiti njihovo izvođenje i to ponajprije glazbenih igara uz slušanje glazbe jer ih učenici prvih triju razreda osnove škole najviše vole. Osim toga, njihovom primjenom ujedno se ostvaruje i značajka otvorenog modela, prema kojem je slušanje i upoznavanje glazbe središnja i obvezna aktivnost nastave glazbene kulture.

glazbene igre ; glazbene sposobnosti ; učenici mlađe školske dobi

nije evidentirano

engleski

Music games in primary education

In elementary school by the curriculum musical culture takes one lesson a week, but it is desirable that the musical activities in primary education occur every day. Teachers in primary education do not have to be strictly adhered to the timetable and do not have to run classes according to the model which in fact is not appropriate for younger school-age students. Therefore, the musical activities, including music and games could be performed in the framework of non-music subjects of classroom teaching. The music games can help teachers to create a relaxed atmosphere in the classroom, they contribute interesting, remove monotony and students will therefore pay more attention. In addition, students, using them, unconsciously adopt musical skills and nootice musical components. The biggest argument for their introduction into teaching music culture, and teaching non-music subjects, is that music games influence the development of musical abilities in students. In this paper a survey was conducted in the first three grades of primary school Retfala Osijek during April and May of 2014. The aim of this study was to realise whether the students of under school age are interested in music games, which music games do they prefer and whether there are differences in the preferences of different musical games according to the age of students. The results showed that students of younger school-age children love to perform music games and prefer music games that include listening to music. It was found that growing up declines interest in music games. Considering the age it was found that first grade students prefer to play the games with rhythms, while the students of second and third grade prefer games that include listening to music. Given that this study showed that students love doing music games, teachers should allow them to perform them, and especially those which include listening to music, because the students of the first three grades prefer them the most. In addition, their use also achieves a feature of the open model according to which the listening and learning about music is the central and obligatory activity of teaching music culture.

music games ; musical abilites ; younger pupils

nije evidentirano

Podaci o prilogu

685-701.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Jerković, B., Škojo, T.

Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti