Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi (CROSBI ID 52487)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Brajša-Žganec, A. ; Slaviček, M. Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi // Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva / Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z. (ur.). Zagreb: Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 149-174

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, A. ; Slaviček, M.

hrvatski

Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi

O suradnji škole i obitelji već se dugi niz godina piše u svjetskoj i domaćoj literaturi. Pri tome ističe se važnost suradničkog odnosa roditelja i škole za uspješnost odgoja i obrazovanja putem pozitivnih međuljudskih odnosa učenika, roditelja, učitelja i ostalih sudionika tog procesa. Kvalitetna suradnja roditelja i škole omogućuje stalno praćenje rada i razvoja učenika, omogućuje pronalaziti uzroke eventualnih teškoća, a pomaže i kod uočavanja propusta i poticanja normalnog razvoja u cilju što bolje cjelokupne psihosocijalne prilagodbe djeteta odnosno adolescenta. Prvenstveni cilj ovog pregleda je objediniti spoznaje o suradnji škole i obitelji i utjecaju obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi te dovesti te spoznaje u relaciju s relevantnim spoznajama i istraživanjima kod nas i u svijetu. Pregled je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su prikazane teorijske osnove i modeli odnosa suradnje škole i obitelji, a u drugom su prezentirani rezultati nekih istraživanja provedenih s roditeljima, učiteljima i učenicima.. Budući da postoje velike kulturalne razlike u suradnji obiteljskih i školskih sustava od zemlje do zemlje, u ovom pregledu prvenstveno se analiziraju dosadašnja istraživanja provedena u Hrvatskoj. Različiti modeli dosada pokušali su na općoj ili specifičnoj razini pojasniti partnerstvo obitelji i škole kao i funkcioniranje različitih sustava u procesu razvoja djeteta. Opisani su neki modeli suradnje obitelji i škole i utjecaja obitelji na funkcioniranje djeteta u školskom sustavu. Prikazan je pregled dosadašnjih istraživanja roditeljskih stavova i zadovoljstva školom, učeničke i učiteljske percepcije škole i čimbenika povezanih sa njihovim odnosima. Na kraju se razmatraju praktične implikacije te predlažu preporuke za daljnje djelovanje.

obitelj, roditeljstvo, škola, učenici, učitelji, modeli suradnje, praktične implikacije

nije evidentirano

engleski

Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school

nije evidentirano

family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-174.

objavljeno

Podaci o knjizi

Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva

Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z.

Zagreb: Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

2014.

978-953-191-784-1

Povezanost rada

Psihologija