Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi (CROSBI ID 52487)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Brajša-Žganec, A. ; Slaviček, M.
hrvatski
Obitelj i škola: utjecaj obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi
O suradnji škole i obitelji već se dugi niz godina piše u svjetskoj i domaćoj literaturi. Pri tome ističe se važnost suradničkog odnosa roditelja i škole za uspješnost odgoja i obrazovanja putem pozitivnih međuljudskih odnosa učenika, roditelja, učitelja i ostalih sudionika tog procesa. Kvalitetna suradnja roditelja i škole omogućuje stalno praćenje rada i razvoja učenika, omogućuje pronalaziti uzroke eventualnih teškoća, a pomaže i kod uočavanja propusta i poticanja normalnog razvoja u cilju što bolje cjelokupne psihosocijalne prilagodbe djeteta odnosno adolescenta. Prvenstveni cilj ovog pregleda je objediniti spoznaje o suradnji škole i obitelji i utjecaju obiteljskog sustava na funkcioniranje djeteta u školi te dovesti te spoznaje u relaciju s relevantnim spoznajama i istraživanjima kod nas i u svijetu. Pregled je podijeljen u dva dijela. U prvom dijelu su prikazane teorijske osnove i modeli odnosa suradnje škole i obitelji, a u drugom su prezentirani rezultati nekih istraživanja provedenih s roditeljima, učiteljima i učenicima.. Budući da postoje velike kulturalne razlike u suradnji obiteljskih i školskih sustava od zemlje do zemlje, u ovom pregledu prvenstveno se analiziraju dosadašnja istraživanja provedena u Hrvatskoj. Različiti modeli dosada pokušali su na općoj ili specifičnoj razini pojasniti partnerstvo obitelji i škole kao i funkcioniranje različitih sustava u procesu razvoja djeteta. Opisani su neki modeli suradnje obitelji i škole i utjecaja obitelji na funkcioniranje djeteta u školskom sustavu. Prikazan je pregled dosadašnjih istraživanja roditeljskih stavova i zadovoljstva školom, učeničke i učiteljske percepcije škole i čimbenika povezanih sa njihovim odnosima. Na kraju se razmatraju praktične implikacije te predlažu preporuke za daljnje djelovanje.
obitelj, roditeljstvo, škola, učenici, učitelji, modeli suradnje, praktične implikacije
nije evidentirano
engleski
Family and school: the impact of family system on the functioning of the child in school
nije evidentirano
family, parenting, school, students, teachers, models of cooperation, practical implications
nije evidentirano
Podaci o prilogu
149-174.
objavljeno
Podaci o knjizi
Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva
Brajša-Žganec, A. Lopižić, J. ; Penezić, Z.
Zagreb: Naklada Slap ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
2014.
978-953-191-784-1