Interkulturalni odgoj i nastava glazbe u prva četiri razreda osnovne škole (CROSBI ID 621147)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šulentić Begić, Jasna Interkulturalni odgoj i nastava glazbe u prva četiri razreda osnovne škole // Obrazovanje za interkulturalizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural Education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 48-48

Interkulturalni odgoj i nastava glazbe u prva četiri razreda osnovne škole

U okviru ovoga rada pokušat ćemo utvrditi u kojoj je mjeri nastava glazbene kulture u prva četiri razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj zasnovana na interkulturalizmu te na koji bi se način mogao ostvariti napredak u kreiranju nastavnih sadržaja s obzirom na interkulturalni odgoj. Analiziran je nastavni program glazbene kulture u prva četiri razreda osnovne škole sa svrhom utvrđivanja prisutnosti pjesama namijenjenih pjevanju i skladba namijenjenih slušanju koje su stvaralaštvo drugih naroda. S obzirom na dobivene rezultate možemo zaključiti da je program nastave glazbe, što se tiče predloženih pjesama i što se tiče područja slušanja glazbe izrazito multikulturalan i kao takav pridonosi interkulturalizmu odnosno možemo otvoreni model koji se provodi u nastavi glazbe okarakterizirati kao interkulturalni kurikulum. Osim analize nastavnog programa prikazane su i nastavne jedinice koje su u svrsi upoznavanja glazba drugih naroda. Naime, pjevanje pjesama i slušanje skladba drugih naroda nije samo estetsko-glazbeni doživljaj, nego se tako upoznaje i kultura drugih naroda te se pridonosi interkulturalizmu.

interkulturalni odgoj ; nastava glazbe ; primarno obrazovanje

Intercultural education and the teaching of music in the first four years of grade school

intercultural education ; teaching music ; primary education