Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje (CROSBI ID 12644)

Leburić, Anči ; Quien, Maja Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje. Split: Redak, 2014

Leburić, Anči ; Quien, Maja

Leburić, Anči

Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje

Studija pod naslovom Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje čije su autorice Anči Leburić i Maja Quien, objavljena je kao knjiga br. 19 u biblioteci Istraživačke studije kod splitskog izdavača Redak. U radu se istražuju neki medijski utjecaji kao naročito kompleksne društvene pojave, i to na različitim mikro razinama života ispitanoga stanovništva. Zaključuje se o intenziviranju medijskih ujecaja u svjetovima pojedinaca i grupa, koji se u tim okvirima organiziraju, zabavljaju i informiraju, razumijevajući svijet oko sebe. Naime, društveni odnosi se mijenjaju istovremeno sa promjenama medija, što svjedoči o njihovoj međuovisnosti i dinamičnim interak- cijama koje se razvijaju u tim relacijama. U procesima globalizacije, mijenjaju se i medijske forme i sadržaji, pa se razvijaju novi i drugačiji fenomeni/procesi/odnosi kao što su komercijalizacija, individualizacija, erotizacija, pornografizacija, tzv. žuti tisak i dr. Provedeno anketno istraživanje stanovnika Splita (N= 1066) fokusiralo se u svom istraživačkom dizajnu na procese informiranja, na medijske uređivačke politike i na javno mnijenje kao poseban i specifičan društveni fenomen. Među istraživačkim rezultatima primjetno je relativno nezadovoljstvo sa objektivnošću medijskih djelatnika, kao i sa generalnim uređivačkim politikama u medijima. Uočene su značajne mogućnosti medijskih utjecaja u procesima konstrukcije stvarnosti ispitanih, budući se korišteni mediji percipiraju kao bitni izvori informiranja pojedinaca, ali i formiranja (i modeliranja) javnoga mnijenja. Konačno, u svim tim medijskim prostorima, konstruiraju se čitavi nizovi različitih percepcija, kako prema sadržaju, tako i prema njihovom smještaju na različitim razinama života (individualnim, kolektivnim i društvenim).

medijska konstrukcija stvarnosti; sociološko istraživanje; javno mnijenje; uređivačke politike

Media Construction of Reality: A Sociological Research

media construction of reality; sociological research; public opinion; editing policies