Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni? (CROSBI ID 215867)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Olujić, Marina ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana ; Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Kologranić Belić, Lana ; Padovan, Nevena Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni? // Logopedija, 4 (2014), 1; 23-30

Podaci o odgovornosti

Olujić, Marina ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana ; Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Kologranić Belić, Lana ; Padovan, Nevena

hrvatski

Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni?

Rani jezični razvoj složen je proces koji se događa u korak s brojnim drugim procesima poput fizičkog i kognitivnog razvoja te razvoja socijalizacije. Upravo složenost djetinjstva kao razvojnog razdoblja može rezultirati različitim odstupanjima od očekivanih normi u jezičnom razvoju. Probirni ili trijažni testovi uobičajen su postupak za rano prepoznavanje odstupanja u jezičnom razvoju. U hrvatskoj logopedskoj praksi ne postoji standardizirani instrument za probir jezičnih sposobnosti kod djece predškolskog uzrasta, već se u praksi najčešće provodi neformalno ispitivanje grupnim probirnim postupkom koji nije sadržajno kontroliran niti objektivan u provedbi. Cilj je istraživanja analiza metrijskih obilježja instrumenata za individualni i grupni probir jezičnih sposobnosti za djecu predškolske dobi (5 i 6 godina) te njihova međusobna usporedba, kako bi se otkrile prednosti i nedostaci obaju načina probira radi određivanja objektivnije metode. Istraživanje je ostvareno u sklopu projekta Prerequisites for academic equality: early recognition of language disorders (IPA 4.1.2.2.02.01.c02), u kojem su razvijena dva instrumenta: instrument za individualni te instrument za grupni probir jezičnih sposobnosti za dob 5 i 6 godina. Konstrukcija i analiza probirnih instrumenata provedena je na osnovi rezultata dobivenih na stratificiranom uzorku od 457 ispitanika (244 petogodišnjaka (M=133 i Ž=111) i 213 šestogodišnjaka (M=96 i Ž=117). Rezultati su pokazali kako su metrijske karakteristike, kao i karakteristike primjene instrumenta za individualni probir jezičnih sposobnosti bolje od karakteristika instrumenta za grupni probir, što instrument za individualni probir čini pouzdanijom i objektivnijom metodom probira. U skladu s tim podatkom proizlazi izravna preporuka za logopedski rad o primjeni individualnog probira, i to isključivo s pouzdanim i objektivnim instrumentom.

probir jezičnih sposobnosti ; individualni probir jezičnih sposobnosti ; grupni probir jezičnih sposobnosti ; jezične teškoće ; predškolska dob

nije evidentirano

engleski

Language screening for preschool children: Individual or group testing?

nije evidentirano

screening of language abilities ; individual screening of language abilities ; group screening of language abilities ; language impairment ; preschool years

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (1)

2014.

23-30

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Logopedija

Poveznice