Druge vrste radova | zbirka zadataka

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Vrhovski, Zoran ; Šumiga, Ivan DIGITALNA TEHNIKA, Zbirka riješenih zadataka / Vrhovski, Zoran (ur.). Bjelovar: Visoka tehnička škola u Bjelovaru, 2015. 149..

Vrhovski, Zoran ; Šumiga, Ivan

Vrhovski, Zoran

DIGITALNA TEHNIKA, Zbirka riješenih zadataka

Prvo poglavlja je uvodno poglavlje. U drugom poglavlju opisani su težinski brojevni sustavi s naglaskom na binarne, oktalne, dekadske i heksadekadske sustave. Binarni se sustav uz heksadekadski najviše koristi kod projektiranja digitalnih sustava. Nadalje, opisane su operacije s binarnim brojevima, primjeri kodiranja, zaštite podataka te otkrivanje i ispravljanje pogrešaka. Osnove digitalne logike, pravila Booleove algebre i zapis logičkih funkcija u kanonskom obliku opisani su u trećem poglavlju. Nadalje, u ovom poglavlju prikazane su realizacije logičkih funkcija pomoću osnovnih logičkih sklopova I, ILI i NE te pomoću univerzalnih logičkih sklopova NI i NILI. Realizacija logičkih funkcija u kanonskom obliku pomoću osnovnih logičkih sklopova zahtjeva velik broj sklopova pa je logičke funkcije potrebno minimizirati. Minimizacija logičkih funkcija prikazana je u četvrtom poglavlju. Opisana je algebarska metoda minimizacije i minimizacija pomoću K-tablica. U petom poglavlju opisani su SR, JK, T i D bistabili. Za navedene bistabile prikazane su tablice stanja i tablice uzbude. Bistabili su temeljni elementi za pamćenje binarnih podataka. Svojstvo pamćenja koristi se kod projektiranja sekvencijskih sklopova što je opisano u zadnjem, šestom poglavlju. Od sekvencijskih sklopova u šestom su poglavlju opisani binarno sinkrono i asinkrono brojilo, prstenasto brojilo, Johnsonovo brojilo, generator niza i detektor niza.

Brojevni sustavi ; Digitalna logika ; Minimizacija ; Minterm ; Maksterm ; Bistabil ; Brojilo

Digital Technology

Number Systems ; Digital Logic ; Minimization ; Minterm ; Maxterm ; Bistable ; Counter