Relacijski identiteti : Socijalni identitet i relacijske dimenzije (CROSBI ID 216686)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cifrić, Ivan ; Nikodem, Krunoslav
hrvatski
Relacijski identiteti : Socijalni identitet i relacijske dimenzije
Rad se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja provedenog u sklopu projekta «Modernizacija i identitet hrvatskog društva» (0130400) na reprezentativnom uzorku stanovništva Hrvatske (N=1202 ; 2004). Socijalni identitet definiran je kao dimenzionalni i relacijski, gdje je dimenzionalnost koncipirana kroz četiri konceptualne dimenzije (socijalna, kulturna, prostorna, obiteljsko-rodna) koje su operacionalizirane na instrumentu od 24 čestice. Faktorskom analizom izdvojeno je pet dimenzija socijalnog identiteta (kulturalna, socio-profesionalna, regionalna, nacionalno-vjerska i susjedsko-lokalna). Relacije identiteta određene su kroz odnos prema: sebi, drugima, prirodi, bogu i svijetu. U radu su provjeravane dvije hipoteze: Socijalni identitet oblikuje se kao relacijski identitet, te se očekuje povezanost (korelacije) između faktora socijalnog identiteta i percepcije odnosa prema sebi, drugima, prirodi i bogu ; 2. Odnosi dimenzija socijalnog identiteta i dimenzije relacijskih identiteta (sebi, drugima, prirodi, bogu) omogućit će izradu profila svake dimenzija socijalnog identiteta. Dobiveni rezultati većim dijelom potvrđuju postavljene hipoteze o korelacijama. Utvrđen je profil dimenzija socijalnog identiteta pomoću relacijskih dimenzija.
socijalni identitet; relacijski identiteti; nacionalni ponos; regije; image
nije evidentirano
engleski
Relational Identities : Social Identity and Relational Dimensions
nije evidentirano
Social Identity; Relational Identity; National Pride; Regions; Image
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (3)
2007.
331-358
objavljeno
1330-0288