Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Romska glazba u nastavi glazbene umjetnosti (CROSBI ID 622731)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Begić, Amir Romska glazba u nastavi glazbene umjetnosti // Obrazovanje za interkulturalizam/ Intercultural Education Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/ The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 433-442

Podaci o odgovornosti

Begić, Amir

hrvatski

Romska glazba u nastavi glazbene umjetnosti

Nastava glazbene umjetnosti u gimnaziji može doprinijeti interkulturalnom odgoju, tj. stjecanju učeničkih interkulturalnih kompetencija, no neizostavan uvjet je interkulturalni pristup nastavi glazbe koji podrazumijeva upoznavanje glazbenih jezika različitih kulturnih tradicija. Upoznajući različite glazbene tradicije učenici upoznaju različite kulture te će tako steći toleranciju prema kulturnoj različitosti. U okviru ovoga rada prikazan je razvojni put nastanka flamenko glazbe, mađarske romske glazbe i džez- glazbe romskog gitarista Djanga Reinhardta. Navedeni glazbeni žanrovi nastali su iz izvorne romske kulture usvajanjem zatečene narodne glazbe domicilnog stanovništva pojedinih zemalja u koje su se Romi doselili. U pojedinim državama romska glazba je poistovjećena s nacionalnom glazbom (Mađarska, Španjolska, Rumunjska) i time postala svjetski glazbeni fenomen. Osim toga, u okviru ovoga rada osmišljene su i prikazane nastavne jedinice nastave glazbene umjetnosti u hrvatskim gimnazijama tijekom kojih bi se učenici upoznali s navedenim trima vrstama romske glazbe. Željelo se iznaći nove mogućnosti kreiranja nastavnih sadržaja koji bi pomogli mladoj populaciji u upoznavanju i razumijevanju drugih kultura i ostvarivanju međusobne uspješne komunikacije. U današnjem suvremenom multikulturalnom društvu postoji velika potreba za stjecanjem interkulturalnih kompetencija jer one omogućuju bolje razumijevanje procesa kulturalne razmjene, interakcije i suživota. Stoga je razvijanje spomenutih učeničkih kompetencija od velikog značaja.

romska glazba ; interkulturalni odgoj ; nastava glazbene umjetnosti ; gimnazija

Rad je objavljen i na engleskom jeziku (str. 443- 453). Publikacija je objavljena u bazi ERIC.

engleski

Roma music in teaching music education

nije evidentirano

Roma music ; multicultural education ; music education ; grammar school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

433-442.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovanje za interkulturalizam/ Intercultural Education Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/ The Position of Roma in Education

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-42-7

1849-7209

Podaci o skupu

Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education

predavanje

08.01.2015-09.01.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti