Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju. (CROSBI ID 53873)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pavin Ivanec, Tea
hrvatski
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.
U radu su prikazani rezultati istraživanja o prisutnosti i oblicima problema u ponašanju djece mlađe osnovnoškolske dobi te odnos problema u ponašanju i školskog uspjeha učenika te roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva. Istraživanje je provedeno na učenicima drugog, trećeg, četvrtog i petog razreda, njih ukupno 921, a rezultati se temelje na učiteljskim procjenama ponašanja učenika. Revidirana verzija Skale procjene ponašanja učenika/učenice obuhvaća četiri faktora: eksternalizirani problemi u ponašanju, internalizirani problemi u ponašanju, poteškoće u učenju i izvršavanju školskih obaveza te primjereno zauzimanje za sebe, kao oblik poželjnog ponašanja. Kada je riječ o problemima u ponašanju, odnosno rezultatima na navedenim faktorima, može se zaključiti kako su različiti problemi u ponašanju podjednako prisutni među učenicima, bez obzira o kojem obliku je riječ, ali i da su općenito zastupljeni u relativno maloj mjeri što je, s obzirom na dob učenika, očekivano. Kako bi se procijenila kolika je potreba ranom odgojno-obrazovnom intervencijom, na temelju dobivenih rezultata na faktorima ponašanja učenici su kategorizirani u skupinu nisko rizičnog, umjereno rizičnog i visoko rizičnog ponašanja, a pokazalo se kako je oko 20% onih učenika koji iskazuju određene veće ili manje probleme u ponašanju i koji imaju potrebu za pojačanom podrškom u obliku rane odgojno-obrazovne intervencije. Nadalje, utvrđeno je i da su eksternalizirani problemi u ponašanju, kao i problemi u učenju i izvršavanju školskih obaveza učestaliji među dječacima, te kako su učenici koji iskazuju probleme u ponašanju ujedno češće i oni lošijeg školskog uspjeha. Kada je riječ o odnosu problema u ponašanju učenika i roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva, rezultati općenito ukazuju da je nedostatak roditeljske podrške pozitivno povezan s poteškoćama u učenju, a iste poteškoće kao i eksternalizirani problemi u ponašanju pozitivno su povezane s roditeljskom restriktivnom kontrolom.
pojavnost problema u ponašanju, mlađa školska dob, rana odgojno-obrazovna intervencija, školski uspjeh, roditeljsko ponašanje
nije evidentirano
engleski
The need for early educational intervention: phenomenology and incidence of behavioural disorders
nije evidentirano
incidence of behavioural disorders, lower primary school children, early educational intervention, academic achievement, parental behaviour
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-46.
objavljeno
Podaci o knjizi
Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije
Bouillet, Dejana
Zagreb: Forum za slobodu odgoja
2015.
978-953-6958-55-9