Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Diferencijalna dijagnoza školske fobije (CROSBI ID 53926)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Mindoljević Drakulić, Aleksandra Diferencijalna dijagnoza školske fobije // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education / Opić, Siniša ; Matijević Milan (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 665-671

Podaci o odgovornosti

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Diferencijalna dijagnoza školske fobije

S obzirom na raznolikost i multikauzalnost obilježja školske fobije te često problematično razlikovanje ovog fenomena u praksi od drugih poremećaja (anksioznih poremećaja, poremećaja raspoloženja ili poremećaja ponašanja u užem smislu), cilj ovoga rada jest rasvijetliti što školsku fobiju razlikuje od ostalih fenomena dječje i adolescentne psihopatologije sa sličnim karakteristikama kliničke slike. Školska fobija je složeni psihopatološki fenomen koji nastaje kod školske djece i adolescenata. Smatra se razvojno pretjeranom tjeskobom vezanom uz opiranje napuštanju doma prilikom odvajanja od roditelja i odlaska u školu. Recentna svjetska istraživanja pokazuju da je školska fobija osim emocionalnih (osjećaj zabrinutosti, tjeskobe, straha, panike, razdražljivosti, tuge i sl.) praćena brojnim somatskim tegobama (bolovi u trbuhu i mučnine, bolovi u zglobovima, glavobolje, lupanje srca, vrtoglavice, mišićna napetost, nesvjestica, osjećaj gušenja, osjećaj vrućine, potreba za čestim uriniranjem, povraćanje, pospanost, tresenje/drhtanje, znojenje i sl.) te, ovisno o dobi djeteta, karakterističnim ponašanjem izbjegavanja negativnih doživljaja (provalama bijesa, plača i/ili skrivanjem) ili traženja pozitivnih. S obzirom na trenutačan sustav klasifikacije poremećaja i njegovu nedovoljno visoku pouzdanost, posebice u sferi dječje i adolescente problematike, diferencijalna dijagnoza školske fobije iznimno je zahtjevan zadatak. Ona svakako uključuje širok spektar psihopatoloških stanja u školske djece, a posebice odnos školske fobije sa socijalnom fobijom, specifičnom fobijom, sindromom kroničnog umora, paničnim poremećajem te markiranjem.

markiranje, panični poremećaj, socijalna fobija; , specifična fobija

nije evidentirano

engleski

The Differential Diagnosis of School Phobia

nije evidentirano

panic attack, social phobia, specific phobia, truancy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

665-671.

objavljeno

Podaci o knjizi

Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education

Opić, Siniša ; Matijević Milan

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2015.

978-953-7210-82-3

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Psihologija