Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Muzejska mrežna stranica kao kiberžanr, ili: kakva bi trebala biti muzejska mrežna stranica (CROSBI ID 53977)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Šojat-Bikić, Maja Muzejska mrežna stranica kao kiberžanr, ili: kakva bi trebala biti muzejska mrežna stranica // (Pogled u) muzejsko elektroničko nakladništvo / Radovanlija Mileusnić, Snježana (ur.). Zagreb: Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb, 2015. str. 12-27

Podaci o odgovornosti

Šojat-Bikić, Maja

hrvatski

Muzejska mrežna stranica kao kiberžanr, ili: kakva bi trebala biti muzejska mrežna stranica

Danas se od muzeja, posve prirodno, očekuje da imaju vlastite mrežne stranice. One su postale primarno sučelje prema stvarnim i potencijalnim posjetiteljima muzeja. Štoviše, one su izlozi kulture neke zemlje te pokazatelji otvorenosti i demokratičnosti muzeja. Muzejske mrežne stranice razvile su se u prepoznatljiv kiberžanr. Naime, logika njihova strukturiranja proizlazi iz tipologije muzejskih funkcija (zbirke, stalni postav, izložbe, nakladništvo, odjeli, istraživanja, akvizicije, vodstva, događanja, marketing, muzejska trgovina, muzejski restoran itd.) te su se već ustalili određeni modeli komunikacije muzeja s posjetiteljima u online prostoru. Na evolucijskom putu od korištenja webom kao sredstva za promidžbu i marketing (prva generacija muzejskih mrežnih stranica – elektroničkih brošura deriviranih iz tiskanih publikacija) do podrške e-učenju (virtualni muzeji) i razvoju društvene platforme za dvosmjernu komunikaciju s posjetiteljima (muzej 2.0), muzeji su razvijali i kontinuirano razvijaju manje-više konzervativne, a posljednjih desetak godina i inovativne oblike online komunikacije. Iako se ne može ustvrditi kako postoji zadana normativna teorija oblikovanja muzejskih mrežnih stranica, one ipak trebaju odražavati organizaciju, poslanje i jedinstvenost muzeja (svaki je muzej jedinstven!). Stoga je moguće predložiti generički model muzejske mrežne stranice, tj. poželjne generičke elemente “idealne” muzejske mrežne stranice.

muzej, internet, muzejska mrežna stranica, kiberžanr, generički model

nije evidentirano

engleski

A museum website as cybergenre, or how should a museum website look like

nije evidentirano

museum, Internet, museum website, cybergenre, generic model

nije evidentirano

Podaci o prilogu

12-27.

objavljeno

Podaci o knjizi

(Pogled u) muzejsko elektroničko nakladništvo

Radovanlija Mileusnić, Snježana

Zagreb: Muzejski dokumentacijski centar, Zagreb

2015.

978-953-6664-40-5

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti