Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje za informacijsku pismenost korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada (CROSBI ID 54105)

Prilog u knjizi | stručni rad

Švenda-Radeljak, Ksenija Obrazovanje za informacijsku pismenost korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada // 13. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica Knjižnice : kamo i kako dalje? / Hebrang Grgić, Ivana ; Špac, Vesna (ur.). Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2014. str. 268-277

Podaci o odgovornosti

Švenda-Radeljak, Ksenija

hrvatski

Obrazovanje za informacijsku pismenost korisnika knjižnice Studijskog centra socijalnog rada

Sažetak U razdoblju 1995.-2001. godine događaju se mnoge promjene u radu knjižnice Studijskog centra socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od kojih je ključan proces informatizacije. Paralelno s tim procesom u izvođenju nastave i procesu znanstveno- istraživačkog rada e-izvori informacija počinju se sve aktivnije koristiti. Raste broj korisnika, kao i složenost njihovih upita. Stoga dotadašnja individualna poduka iz pretraživanja informacija postaje: nepraktična, neselektivna, nedostatna. Postalo je nužno ponuditi sustavno i formalizirano obrazovanje korisnika vještinama pretraživanja e-izvora knjižnične građe. Od akademske godine 2003./04. počinju se stoga organizirati prve grupne poduke studenata I godine za čitav Pravni fakultet. Knjižnica Studijskog centra socijalnog rada (SCSR-a) obzirom svoje specifičnosti, organizira za svoje studente poduke u zasebnim grupama, te ih učiniti primjerenom stvarnim potrebama korisnika. Slijedeće ak. god. na SCSR-a opremljena je Informatička učionica, te se od tada edukacija odvija u tom prostoru. Mijenja se i način prezentiranja, te se uvodi kraće predavanje u formi Power Point Prezentacije, a nakon toga praktične vježbe za sve sudionike. Nadalje poduka se želi učiniti primjerenom stvarnim potrebama korisnika. Stoga se oni dijele u više kategorija, različitih po svom (pred)znanju informatičkih vještina, potrebama i vremenu koje mogu odvojiti za ovaj dio obrazovanja, te se za svaku kategoriju primjenjuje njima prilagođena poduka. Rukovodeći se primjerima dobre prakse ostalih visokoškolskih ustanova, planira se i integracija poduke u neki od nastavnih kolegija pod nazivom Informacijska pismenost.

elektronički izvori informacija, informacijska pismenost, poduka korisnika

nije evidentirano

engleski

Education for Information Literacy for Users of Department of Social Work

nije evidentirano

e-sources, information literacy, training of users

nije evidentirano

Podaci o prilogu

268-277.

objavljeno

Podaci o knjizi

13. dani specijalnih i visokoškolskih knjižnica Knjižnice : kamo i kako dalje?

Hebrang Grgić, Ivana ; Špac, Vesna

Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo

2014.

978-953-6001-94-1

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti