Informacijska pismenost kao oslonac znanstvene komunikacije: argumentacijski i primijenjeni okvir (CROSBI ID 54325)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Špiranec, Sonja
hrvatski
Informacijska pismenost kao oslonac znanstvene komunikacije: argumentacijski i primijenjeni okvir
Znanstvena je komunikacija u posljednjem desetljeću u znaku korjenitih promjena koje snažno utječu na koncept informacijske pismenosti jer se znanstvena komunikacija ostvaruje informacijskim postupcima pronalaženja, vrednovanja i korištenja informacija koji ujedno čine okosnicu informacijske pismenosti. U prvom se dijelu rada propituje uzajamna povezanost informacijske pismenosti i fenomena znanstvene komunikacije i obrazlaže važnost elemenata informacijske pismenosti u informacijskim procesima i interakcijama u okviru znanstvene komunikacije. Pritom se kritiziraju uvriježeni izolirani pristupi u analizi ovih dvaju fenomena, te predlaže cjelovito sagledavanje problematike utemeljeno na tumačenju modaliteta u obrascima znanstveno-istraživačkoga rada i transformacijama informacijskih okruženja koja znanstvenicima i istraživačima pružaju nove mogućnosti, ali zbog rastuće složenosti istovremeno donose probleme i opterećuju znanstvene procese. Novi kontekst znanstvene komunikacije stoga postojeće sadržaje informacijske pismenosti predstavlja u novom ruhu, mijenja tematske prioritete i težišta ali nameće i potpuno nova problemska pitanja koje je potrebno obuhvatiti programima informacijskog opismenjivanja. U zaključnom se dijelu rada detaljno obrađuju glavna problemska i težišta informacijske pismenosti koja su specifična za znanstvenu komunikaciju, poput alternativnih informacijskih žanrova, problema vrednovanja, upravljanja i organizacije informacija, mrežnog identiteta i prestiža te otvorenog pristupa. Integracija spomenutih i srodnih tema u programe informacijske pismenosti omogućuje svrhovito konceptualno i djelatno povezivanje informacijske pismenosti i znanstvene komunikacije koje odražava realne promjene informacijskog konteksta znanstvenoga rada.
informacijska pismenost, znanstvena komunikacija, društveni mediji, informacijska okruženja, informacijsko ponašanje
nije evidentirano
engleski
Information literacy as a cornerstone of scholarly communication: argumentative and pragmatic framework
nije evidentirano
information literacy, scholarly communication, social media, information environments, information behavior
nije evidentirano
Podaci o prilogu
147-158.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatski znanstveni časopisi: Iskustva, gledišta, mogućnosti
Hebrang Grgić, Ivana
Zagreb: Školska knjiga
2015.
978-953-0-61770-4