Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informacijska pismenost kao oslonac znanstvene komunikacije: argumentacijski i primijenjeni okvir (CROSBI ID 54325)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Špiranec, Sonja Informacijska pismenost kao oslonac znanstvene komunikacije: argumentacijski i primijenjeni okvir // Hrvatski znanstveni časopisi: Iskustva, gledišta, mogućnosti / Hebrang Grgić, Ivana (ur.). Zagreb: Školska knjiga, 2015. str. 147-158

Podaci o odgovornosti

Špiranec, Sonja

hrvatski

Informacijska pismenost kao oslonac znanstvene komunikacije: argumentacijski i primijenjeni okvir

Znanstvena je komunikacija u posljednjem desetljeću u znaku korjenitih promjena koje snažno utječu na koncept informacijske pismenosti jer se znanstvena komunikacija ostvaruje informacijskim postupcima pronalaženja, vrednovanja i korištenja informacija koji ujedno čine okosnicu informacijske pismenosti. U prvom se dijelu rada propituje uzajamna povezanost informacijske pismenosti i fenomena znanstvene komunikacije i obrazlaže važnost elemenata informacijske pismenosti u informacijskim procesima i interakcijama u okviru znanstvene komunikacije. Pritom se kritiziraju uvriježeni izolirani pristupi u analizi ovih dvaju fenomena, te predlaže cjelovito sagledavanje problematike utemeljeno na tumačenju modaliteta u obrascima znanstveno-istraživačkoga rada i transformacijama informacijskih okruženja koja znanstvenicima i istraživačima pružaju nove mogućnosti, ali zbog rastuće složenosti istovremeno donose probleme i opterećuju znanstvene procese. Novi kontekst znanstvene komunikacije stoga postojeće sadržaje informacijske pismenosti predstavlja u novom ruhu, mijenja tematske prioritete i težišta ali nameće i potpuno nova problemska pitanja koje je potrebno obuhvatiti programima informacijskog opismenjivanja. U zaključnom se dijelu rada detaljno obrađuju glavna problemska i težišta informacijske pismenosti koja su specifična za znanstvenu komunikaciju, poput alternativnih informacijskih žanrova, problema vrednovanja, upravljanja i organizacije informacija, mrežnog identiteta i prestiža te otvorenog pristupa. Integracija spomenutih i srodnih tema u programe informacijske pismenosti omogućuje svrhovito konceptualno i djelatno povezivanje informacijske pismenosti i znanstvene komunikacije koje odražava realne promjene informacijskog konteksta znanstvenoga rada.

informacijska pismenost, znanstvena komunikacija, društveni mediji, informacijska okruženja, informacijsko ponašanje

nije evidentirano

engleski

Information literacy as a cornerstone of scholarly communication: argumentative and pragmatic framework

nije evidentirano

information literacy, scholarly communication, social media, information environments, information behavior

nije evidentirano

Podaci o prilogu

147-158.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hrvatski znanstveni časopisi: Iskustva, gledišta, mogućnosti

Hebrang Grgić, Ivana

Zagreb: Školska knjiga

2015.

978-953-0-61770-4

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti