Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja (CROSBI ID 219365)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Šurdonja, Sanja ; Nežić, Daniela ; Deluka-Tibljaš, Aleksandra Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja // Pomorski zbornik, 49/50 (2015), 1; 143-164

Podaci o odgovornosti

Šurdonja, Sanja ; Nežić, Daniela ; Deluka-Tibljaš, Aleksandra

hrvatski

Mikrosimulacijski model proračuna kapaciteta kružnog raskrižja

Računalni programi namijenjeni prometnim mikrosimulacijama stekli su značajnu popularnost i široku primjenu, kako u praktičnoj primjeni, tako i u istraživanjima. Broj prometnih simulacijskih modela značajno se povećao, a samo do kraja prošloga stoljeća bilo je dostupno više od 50 simulacijskih modela. Njihova je prednost mogućnost predviđanja prometnog ponašanja u svakodnevnim, ali i izvanrednim situacijama. Za razliku od klasičnih analitičkih metoda analiza prometa, simulacijski modeli mogu prikazati i dinamiku prometnih sustava, a 2D ili 3D animacije su, kao rezultat njihovog modeliranja, znatno razumljivije nestručnoj javnosti. Cilj ovoga rada je ukratko opisati osnovne postavke ikrosimulacijskih računalnih programa. Detaljnije će biti opisan računalni program AIMSUN te prikazan postupak izrade AIMSUN (Advanced Interactive Microscopic Simulator for Urban and non-urban Networks) mikrosimulacijskog modela za primjer kružnog raskrižja u Radničkoj ulici u Rijeci. Budući da se prometni simulacijski računalni programi obično koriste za procjene značajki prometnih tokova, poput prosječnog vremena putovanja, kapaciteta prometnica ili prosječnih brzina vozila, modeli se temelje na podešavanju ulaznih parametara kako bi se postiglo razumno podudaranje između rezultata modela i podataka s terena. Taj se postupak zove kalibracija, a ona je nužna za dokazivanje vjerodostojnosti simulacijskog modela, odnosno validacije modela. Za kalibraciju i validaciju planiranog simulacijskog modela u ovom su slučaju dobiveni rezultati uspoređeni s rezultatima dobivenih drugim analitičkim metodama proračuna (Austrijskom metodom) i računalnim programom Sidra Intersection (Signalised & Unsignalised Intersection Design and Research Aid) koji se bazira na australskoj metodi proračuna kapaciteta kružnih raskrižja.

simuliranje prometa; kružno raskrižje; mikrosimulacijski model; kalibracija; validacija

nije evidentirano

engleski

The Roundabout Capacity Estimate Microsimulation Model

nije evidentirano

traffic simulation; the Pećine-Tower Centar roundabout; Rijeka; microsimulation model; AIMSUN; SIDRA INTERSECTION

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49/50 (1)

2015.

143-164

objavljeno

0554-6397

Povezanost rada

Građevinarstvo

Poveznice