Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena (CROSBI ID 13006)

Autorska knjiga | priručnik | domaća recenzija

Lončarić, Darko Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena

Na početku je definirana samoregulacija i pružen je povijesni pregled modela samoregulacije, nakon čega se izlaganje usmjerava na samoregulirano učenje. Prikazano je kako su se razmišljanja o proaktivnosti i reaktivnosti učenika odrazila na reforme i politike obrazovanja u SAD-u, čime je u ovoj knjizi model samoreguliranog učenja dobio povijesni i razvojni kontekst. Posebna pozornost posvećena je modelima samoreguliranog učenja iz socijalno-kognitivne perspektive učenja. Opisane su strategije učenja prema različitim modelima, a izlaganje je prošireno sa strategijama suočavanja sa školskim neuspjehom te je dan osvrt na ove, do sada prilično odvojene, istraživačke perspektive. Istraživanje obrambenog obrasca samoreguliranog učenja bilo bi otežano izostavljanjem važnih konstrukata opisanih u ovim i narednim poglavljima. U nastavku su opisani neki opći modeli kognitivnih i motivacijskih odrednica samoreguliranog učenja, da bi se izlaganje kasnije usmjerilo na dihotomne modele koji više ili manje eksplicitno opisuju proaktivne i obrambene obrasce u ljudskom ponašanju i u učenju. Na kraju teoretskog dijela izložen je kratki osvrt na novu sintezu i klasifikaciju komponenti te je prikazan hipotetski model njihovog međusobnog odnosa i utjecaja na ishode učenja koji tek prolazi prve faze empirijske provjere. Predzadnji dio knjige usmjeren je na prikaz primjera primjene koncepta samoregulacije učenja u praktičnom radu poučavatelja i u poticanju procesa samostalnog učenja u različitim formalnim, informalnim i neformalnim oblicima obrazovanja. Ponovo je naglašen socio- kognitivni okvir za primjenu principa poticanja samoregulacije, a obrađeni su i suvremeni pristupi uključivanja informacijsko- komunikacijske tehnologije kao sredstva za poticanje samoregulacije u učenju. Izneseni su temeljni principi poticanja samoregulacije učenja, cjeloviti primjeri intervencijskih programa, kao i primjeri primjene u različitim nastavnim predmetima. U zadnjem dijelu knjige prikazan je razvoj baterije mjera pod nazivom Motivacijske i kognitivne komponente samoregulacije učenja, pri čemu su komponente razvrstane na kognitivna i motivacijska uvjerenja te kognitivne i motivacijske strategije. Pri izradi mjera ponovo se posebna pozornost posvetila pokazateljima obrambene samoregulacije učenja. U prilogu su prikazane i skale u formi spremnoj za primjenu, a naveden je i prvi prilog izradi normi za učenike i učenice viših razreda osnovne škole. Rezultati metrijskih karakteristika prikazanih skala ukazuju na zadovoljavajuću konstruktnu valjanost, pri čemu je opravdanost podjele komponenti na proaktivan i obrambeni obrazac i empirijski potvrđena.

Samoregulirano učenje; Motivacija; Strategije učenja

nije evidentirano

engleski

Motivation and Self-Regulated Learning Strategies: Theory, Measurement and Application

nije evidentirano

Self-regulated learning; Motivation; Learning strategies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

2014.

978-953-7917-03-6

157

objavljeno

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti, školska psihologija i psihologija obrazovanja