Metodološki aspekti računalne primjene testova (CROSBI ID 13010)

Urednička knjiga | monografija (znanstvena)

Metodološki aspekti računalne primjene testova / Ljubotina, Damir ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Salkičević, Svjetlana (ur.) Zagreb: FF Press, 2015

Ljubotina, Damir ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Salkičević, Svjetlana

Metodološki aspekti računalne primjene testova

Sadržaj knjige podijeljen je u 13 poglavlja, od kojih se prvih osam odnose na teorijske aspekte uporabe računala u psihologijskom testiranju, dok se ostala poglavlja odnose na probleme i rezultate istraživanja provedenog u okviru 22. Ljetne psihologijske škole. U okviru prvog poglavlja nalazi se pregled pojave i razvoja računalne primjene testova tijekom proteklih desetljeća. U drugom poglavlju opisani su neki tehnički aspekti računalne primjene testova odnosno karakteristike računala i računalnih programa nužni za provedbu računalne psihodijagnostike, te neke osnovni pojmovi iz informatike. U trećem poglavlju prikazane su neke osnovne karakteristike i mogućnosti računalne primjene testova. U četvrtom poglavlju razmatra se problem ekvivalentnosti klasičnog testiranja i testiranja putem računala. Pravni i stručni aspekti računalne primjene testova opisani su petom poglavlju, dok je u šestom poglavlju detaljan prikaz inovacija koje donosi ili barem u perspektivi nudi računalna primjena testova. U dva završna poglavlja uvoda prikazani su neki faktori povezani s brzinom rada u testu. Sedmo poglavlje pruža teorijski kontekst i pregled istraživanja u području povezanosti brzine rada u računalnom testu i opće brzine kognitivnog procesiranja dok se u osmom poglavlju analizira povezanost brzine rada u računalnom testu i nekih osobina ličnosti. Deveto poglavlje pruža opis problema, korištenih instrumenata te opće metodologije istraživanja. U preostalim poglavljima prikazani su rezultati podijeljeni prema tri središnja istraživačka problema. Deseto poglavlje tako sadrži prikaz osnovnih rezultata vezanih uz psihometrijske aspekte mjera vremena rada u zadatku i testu. U jedanaestom poglavlju nalaze se rezultati analiza vezanih uz povezanost različitih aspekata vremena i točnosti rada. Dvanaesto poglavlje nudi prikaz rezultata vezanih uz analizu povezanosti vremena rada s različitim individualnim karakteristikama ispitanika poput osobina ličnosti te različitih specifičnih strategija rješavanja testa. Zaključci istraživanja rezimirani su u završnom trinaestom poglavlju.

računalna primjena testova; brzina rada u računalnom testu; kognitivne sposobnosti; osobine ličnosti

Methodological aspects of computerized testing

computerized testing; speed of work in computerized tests; cognitive abilities; personality traits