Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika (CROSBI ID 626156)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna
hrvatski
Suvremenost pojedinih glazbeno-pedagoških pristupa iz perspektive nastavnika
U radu je opisano istraživanje koje je provedeno s ciljem dobivanja odgovora na pitanja koliko su nastavnici glazbene kulture i nastavnici glazbene umjetnosti zaposleni u osnovnim i srednjim općeobrazovnim školama upoznati s različitim pedagoškim i glazbeno- pedagoškim pristupima te što podrazumijevaju pod kvalitetnom nastavom glazbe. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupak smo koristili anketiranje i procjenjivanje, a kao instrument anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristili smo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Rezultati istraživanja pokazali su kako nastavnici glazbe najbolje poznaju glazbeno-pedagoške pristupe Pavela Rojka i Carla Orffa, a najviše se slažu s izjavama koje predstavljaju pristupe Zoltana Kodálya i Carla Orffa. Nastavnici se slažu s tvrdnjama onih pedagoga koji pod suvremenom, kvalitetnom školom podrazumijevaju školu u kojoj se dijete promatra kao cjelovita osoba, u kojoj se naglasak stavlja na neposredno iskustvo, a nastava se zasniva na radoznalosti i aktivnosti učenika. Važno je da se u školi razvija kod djece ljubav prema glazbi, interes za lijepu i kvalitetnu glazbu, odnosno pobuđuje volja za pjevanjem i muziciranjem. Nastavnici smatraju da je glazba važna za razvoj dječjega karaktera i socijalnih odnosa. Zato s glazbenim obrazovanjem treba krenuti što ranije. U glazbene aktivnosti djeca se trebaju uključivati prije svega zbog toga što osjećaju zadovoljstvo dok ih izvode. Cilj glazbene nastave treba biti odgoj kompetentnoga i kritičnoga slušatelja i poznavatelja glazbe, a zadatak slušanje i upoznavanje glazbe, posebno umjetničkih radova. Učenici, osim što trebaju doseći visoku razinu glazbenoga ukusa, trebaju biti u stanju razlikovati ozbiljno i umjetničko od zabavnoga i trivijalnoga.
glazbeno-pedagoški pristupi ; nastava glazbe ; osnovna općeobrazovna škola ; nastavnici glazbe
nije evidentirano
engleski
Modern Aspect of Certain Musical Pedagogy Approaches from the Teachers’ Perspective
nije evidentirano
music education approaches, music lessons, primary school, music teachers.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-68.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4
Balić, Vito ; Radica, Davorka
Split: Umjetnička akademija Sveučilišta u Splitu
978-953-6617-37-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096