Medijski projekti (CROSBI ID 54572)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bešker, Inoslav
hrvatski
Medijski projekti
Genius loci Savske 25 bio je – pa i kad je riječ o medijskoj proizvodnji vezanoj uz Studentski centar – determiniran sretnom interakcijom više faktora: Zagrebački zbor je tvorio dveri ekonomsko-tehnološkog progresa (Stargate ante litteram), ali je presudnu ulogu imala koncentracija akademskih građana u Studentskom centru. Ta je adresa stoga mogla poslužiti kao odskočna daska i za skupnu akciju, kao što se dogodilo s "pobunom zbog riže" 1959, ili s lipanjskim gibanjima 1968. Dijalog je funkcionirao, trajno i ne uvijek glasno, kroza sve vrijeme Studentskog centra. Prostor za nj bio je osiguran i na institucionaliziranoj razini, poput Tribine 5' poslije 8 kad je riječ o usmenu diskursu, dok je onaj pismeni, u personalnoj interakciji s Tribinom, svoje raznovrsne (i rijetko baš sukladne) razloge iskazivao u Razlogu i Razlogovoj biblioteci. Na tom prostoru su se začeli alternativni elektronski mediji. U Francuskom paviljonu Zagrebačkog zbora nizozemski je inženjer Eric De Vries 1939 izveo prvi televizijski prijenos u Hrvatskoj. Radio 101 pokrenut je 1984 (kao omladinski radio) “off SC” u Studentskom domu Nova Sava u sklopu Studentskog centra, a u njegovu okrilju pokrenuta je i televizija Z3 1989. I elektronske kamere su prvi put u Hrvatskoj eksperimentirane baš u prostoru Studentskog centra, kada su njima rukovali Nenad Puhovski, Ladislav Galeta i dr.
Studentski centar, medijski projekti, radio, televizija
Rad je predan u tisak 2004, a objavljen 2014.
engleski
Media Projects
nije evidentirano
Studentski centar, media projects, radio, television
nije evidentirano
Podaci o prilogu
278-293.
objavljeno
Podaci o knjizi
Savska 25 : arheologija modernosti u prostoru Studentskog centra
Vukić, Feđa
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu
2014.
978-953-7314-02-6