Devetogodišnja osnovna škola - prilika za novu kvalitetu obaveznog glazbenog obrazovanja (CROSBI ID 628171)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Brđanović, Davor
hrvatski
Devetogodišnja osnovna škola - prilika za novu kvalitetu obaveznog glazbenog obrazovanja
Obrazovanje i cjeloživotno učenje imaju danas posebno važnu ulogu u razvoju kompetencija - znanja, vještina i sposobnosti neophodnih pojedincu za brzu prilagodbu dinamičnim gospodarskim promjenama, te za aktivno, uspješno i cjelovito uključivanje u moderno društvo. Umjetnostima, a među njima i glazbenoj umjetnosti, trebalo bi dati veći značaj u obrazovanju, naročito u osnovnoj školi, zbog njihovog snažnog pozitivnog učinka na dječji razvoj i stjecanje kompetencija. U članku su, na primjerima dva modela glazbenog obrazovanja, jednog obaveznog (kao dijela „obaveznog fleksibilnog kurikuluma“) - u Irskoj i jednog izbornog - u Venezueli, predstavljene dvije različite mogućnosti organiziranja takvog obrazovanja. Socijalna pravednost ovih modela ogleda se u kvaliteti i dostupnosti nastave glazbe koju nude. Na primjeru tih modela, a u kontekstu najavljene predstojeće reforme hrvatskog sustava obaveznog obrazovanja, članak potiče raspravu o potrebi osmišljavanja kvalitetne i svima dostupne nastave glazbe u hrvatskim obaveznim školama. Korist koju učenici imaju od kvalitetne glazbene nastave nije upitna, pa je pred nositeljima obrazovne politike prilika da se u budućoj reformi obaveznog obrazovanja više rukovode tom spoznajom.
El sistema ; glazba ; irski „Music“ ; kvalitetna nastava glazbe ; reforma obrazovanja
nije evidentirano
engleski
Nine-year primary school - a chance for new quality of compulsory music education
nije evidentirano
El sistema ; music ; Irish “Music” ; quality music instruction ; education reform
nije evidentirano
Podaci o prilogu
282-292.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (Researching Paradigms of Childhood and Education) III. simpozij: B. Istraživanja glazbenih paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja : zbornik radova = 3rd Symposium: B. Researching Musical Paradigms of Childhood and Education : proceedings
Atanasov Piljek, Diana ; Jurkić Sviben, Tamara
Zagreb:
978-953-7210-80-9
Podaci o skupu
Simpozijum Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (3 ; 2015)
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska