Pomak prema modernosti: žene u Hrvatskoj u razdoblju „zrele” tranzicije (CROSBI ID 13172)

Tomić-Koludrović, Inga Pomak prema modernosti: žene u Hrvatskoj u razdoblju „zrele” tranzicije. Zagreb: Jesenski i Turk ; Hrvatsko sociološko društvo, 2015

Tomić-Koludrović, Inga

Petrić, Mirko ; Milić, Monika

Pomak prema modernosti: žene u Hrvatskoj u razdoblju „zrele” tranzicije

Knjiga Pomak prema modernosti nastavlja niz prethodnih razmatranja autorice o položaju žena u hrvatskom društvu u razdoblju postsocijalističke tranzicije. Kao i u svojim prethodnim istraživanjima, autorica se pri interpretaciji empirijskih nalaza oslanja na teorijski okvir novijih teorija modernizacije (Beck, Giddens, Touraine, Eisenstadt, Inglehart i Welzel). U ovoj knjizi navedenim se autorima pridružuju i noviji azijski zastupnici teorija modernizacije. U ovoj knjizi, nadalje, spomenutim teorijama modernizacije autorica kao okvir za interpretaciju pridodaje i postavke teorija strukturacije roda (Risman, Lorber, Connell). Rezultati klasterske analize interpretirani u knjizi upućuju na postojanje četiriju tipova žena u razdoblju „zrele tranzicije“ u Hrvatskoj (predmodernih, tradicionalnih, neodlučno modernih i prijelazno refleksivnih). U knjizi se iznos i prikaz regionalne distribucije tih tipova. Suprotno postavkama o „retradicionalizaciji“ žena u tranzicijskom razdoblju, autoričine interpretacije empirijskih nalaza pokazuju da se u tom razdoblju zapravo dogodio „pomak prema modernosti“ u vrijednostima istraživanih žena. U knjizi se u zasebnim cjelinama obrađuju teme o odnosu žena prema radu, obitelji, religiji i politici. Interpretacijama empirijskih nalaza u svakoj ovoj cjelini prethode teorijske rasprave u kojima se iznose prethodne spoznaje o temi u međunarodnom i nacionalnom kontekstu.

žene; Hrvatska; modernost; tranzicija; teorije modernizacije; teorije strukturacije roda

Moving Towards Modernity: Women in Croatia in the Period of "Mature" Transition

women; Croatia; modernity; transition; modernization theory; theory of structuration of gender