Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kada nam je dosadno? Studija uzorkovanja doživljaja (CROSBI ID 221811)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Križanić, Valerija ; Krupić, Dino Kada nam je dosadno? Studija uzorkovanja doživljaja // Primenjena psihologija, 9 (2016), 1; 5-22

Podaci o odgovornosti

Križanić, Valerija ; Krupić, Dino

hrvatski

Kada nam je dosadno? Studija uzorkovanja doživljaja

Istraživanja ukazuju kako se dosada često doživljava te da javljanju osjećaja dosade doprinosi niz situacijskih i osobinskih faktora. Većina nalaza o dosadi dobivena je putem korelacijskih istraživanja u kojima su uspoređene različite upitničke mjere dosade ili eksperimentalnim studijama kojima se dosada izazivala u laboratorijskim uvjetima. Cilj ovog rada je ispitati u kakvim situacijama se dosada javlja u svakodnevnom životu, iz primjenu metode uzorkovanja doživljaja, kako bi se ispitala ekološka valjanost ranijih zaključaka. U istraživanju je sudjelovalo 102 studentice Sveučilišta u Osijeku. Kroz tjedan dana, deset puta dnevno, studentice su u polu-strukturirane dnevnike unosile podatke o situacijama u kojima se nalaze, bilježile kako doživljavaju te situacije i kako se osjećaju u tom trenutku. Rezultati dobiveni višerazinskom regresijskom analizom pokazali su da je, u prosjeku, razina dosade manja u situacijama koje osoba procjenjuje kao: neočekivane, pozitivne i s kojima se uspješno može nositi, u većoj mjeri nego obično. Osim toga, razina dosade pozitivno je povezana sa situacijama koje osoba procjenjuje kao da bi za nju mogle biti neugodne. Pored normativnih zaključaka, raspravlja se o inter-individualnim razlikama u prediktorima osjećaja dosade kao i teorijskim i praktičnim implikacijama dobivenih nalaza.

dosada; procjene situacije; višerazinska analiza; metoda uzorkovanja doživljaja

nije evidentirano

engleski

When do we get bored? The experience sampling study

nije evidentirano

boredom; situation perception; multilevel analysis; experience sampling method

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2016.

5-22

objavljeno

1821-0147

2334-7287

Povezanost rada

Psihologija