Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki (CROSBI ID 54793)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Popović, Helena ; Šipić, Josip Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki // Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena / Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda (ur.). Zagreb: Centar za ženske studije, 2013. str. 193-232

Podaci o odgovornosti

Popović, Helena ; Šipić, Josip

hrvatski

Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki

Ovaj tekst se usredotočuje na rodnu stereotipizaciju u predizbornim kampanjama kao diskursnu praksu u medijskom izvještavanju, te na diskursne strategije kojima se same kandidatkinje koriste u predizborno vrijeme, pregovarajući između rodnog identiteta i stranačkih pozicija. U radu se analiziraju intervjui sa stranačkim kandidatima i kandidatkinjama objavljeni u najčitanijim dnevnim novinama (Večernji list i Jutarnji list) te političkim tjednicima (Globus i Nacional) tijekom kampanja za parlamentarne izbore 2003., 2007. i 2011. U istraživanju se primjenjuje kritička analiza diskursa koja uključuje tri međusobno povezane razine: političke kampanje kao društvene prakse, medijsko izvještavanje o izborima kao oblik diskursne prakse te analizu konkretnog teksta (intervjua), pri čemu se odvojeno analizira “glas” medija i “glas” političarki. Pokazuje se da diskursne prakse medija i samih kandidatkinja većim dijelom, bez obzira na stranačku pripadnost intervjuiranih političarki, na različite načine smještaju žene u rodno stereotipne okvire te tako pridonose reprodukciji dominantnih patrijarhalnih obrazaca o ulozi žena u politici. To znači da političke kampanje kao društvene prakse podliježu uobičajenim stereotipima o ženama kao nedovoljno adekvatnima za ravnopravno sudjelovanje u politici s muškarcima, što upućuje na zaključak da nije došlo do značajnije promjene u političkoj kulturi Hrvatske, barem kada je riječ o rodu.

Rodna stereotipizacija, izbori, medijsko izvještavanje, diskursne prakse

nije evidentirano

engleski

Women and Elections: Between the ‘Voice’ of the Media and the ‘Voice’ of Political Actors

nije evidentirano

Gender stereotyping, elections, media coverage, discursive practices

nije evidentirano

Podaci o prilogu

193-232.

objavljeno

Podaci o knjizi

Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena

Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda

Zagreb: Centar za ženske studije

2013.

978-953-6955-45-9

Povezanost rada

Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija