Kino HRVATSKA (CROSBI ID 13309)

Autorska knjiga | ostalo

Krivak, Marijan Kino HRVATSKA. Zagreb: Durieux, 2015

Krivak, Marijan

Kino HRVATSKA

“Kino Hrvatska” Marijana Krivaka je knjiga filmskih kritika “hrvatskog filma”. Ali, opći ton tekstova odudara od klasične “filmske kritike”. Kroz diskurs o pojedinim filmovima razvija se i širi psiho-socijalni kontekst. Naime, tekstovi uvijek govore i “nešto više” negoli tek o filmu i kinu. Svojim postavom oni su “umješteni” u svojevrsni teorijski, pa i filozofski diskurs – upravo stoga što se filmska umjetnost nameće podatnom za takvu vrst pristupa. Kako se razvijala hrvatska državotvornost razvijala se i hrvatska kinematografija. Nakon posrtanja u prvoj polovici 90-ih, HR-film polako se počeo ne samo kvantitativno već i kakvoćom uzdizati, da bi u posljednih nekoliko godina postao značajnim čimbenikom HR-kulture i umjetnosti a svojim je kvalitativnim dosezima – posebice u zadnjoj “petoljetki”! – nadmašio svoje rivale u regiji. Između ostalog u knjizu se govori kako se razvijala hrvatska državotvornost od 90-ih naovamo, na koji se način to može prepoznati u hrvatskim filmovima, te kako se u kinu i filmovima umjetnički ocrtava sadržaj svih najvažnijih zbivanja u “Lijepoj Našoj” od osamostaljenja do posljednjih nekoliko godina. Tekstovi se, osim kratke uvertire koja govori o nekim boljim hrvatskim kino-ostvarenjima iz 90- ih, usredotočuju na HR-filmove od 2006. do danas i poredani su kronološkim slijedom. Tako se ponajbolje vidi evolucija i razvoj “Kina Hrvatske” u posljednjem razdoblju. Ali, drugi je razlog što se tako vidi i svojevrsna evolucija autorova stava o vrijednosti hrvatskog filma. Konačni zaključak je da se i osobni autorski diskurs poboljšavao s kvalitativnim usponom samozadanog temata! Tekstovi počesto imaju namjerno provokativni ton. Razlog tomu je to što je autor želio pokrenuti polemiku o pojedinim ovdašnjim filmovima i navesti gledatelja na razmišljanje… Razmišljanje o tomu koliko se hrvatska stvarnost prepoznaje u HR-filmu. I… može li se to?

Film; kino; Hrvatska; filmofilija; filmozofija; filozofija

Knjiga je sustavni prikaz hrvatske igrano- filmske produkcije od osamostaljenja. U njoj se na izrazito osoban način prepoznaje i hrvatska zbiljnost od 90-ih godina prošlog stoljeća do danas. Knjiga u zaključku pruža i paradigmu iščitavanja umjetničkog djela kao metodološkog obrasca za kritički prikaz političke i društveno-kulturne povijesti te aktualiteta hrvatske državotvornosti.

Cinema CROATIA

Film; cinema; Croatia; Filmophilia; Filmosophia; Philosophy

Zagreb: Durieux