Potrošački snovi chic djevojaka: rodno lice konzumerizma (CROSBI ID 223232)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Geiger Zeman, Marija ; Zeman, Zdenko
hrvatski
Potrošački snovi chic djevojaka: rodno lice konzumerizma
Akt potrošnje je postao identitetska strategija koju je moguće propitivati iz rodne perspektive. Razmatranjem konzumerizma kroz rodnu optiku postaje evidentno da je kapitalizam, manipulirajući tradicionalnim rodnim predodžbama, utjecao na kreiranje mitologije potrošnje kao genuino ženstvene prakse. Od sredine 1960-ih kapitalizam eksploatira i komodificira feminističke ideje pri čemu se njihov subverzivni potencijal posve otupljuje. U popularnoj kulturi uporno ustrajava predodžba da se iskustvena i hedonistička potrošnja smatra genuino “ženstvenom” aktivnošću, dok se proizvodnja tretira kao “muževna” praksa. Važnu ulogu u podržavanju te orodovljene mitologije konzumerizma ima postfeministička popularna kultura. Na primjerima četiri filma (i jedne televizijske serije) nastala na temelju romana koji žanrovski spadaju u takozvani chick lit, ukazuje se na unutarnje kontradikcije i ambivalencije postfeminizma koji podržava tradicionalne rodne predodžbe o iracionalnoj potrošačici, a ženska prava i emancipaciju svodi na konzumeristički izbor i potrošnju.
kapitalizam; proizvodnja; potrošnja; konzumerizam; ženstvenost; feminizam; postfeministički senzibiliteti; chick lit; chick flicks
nije evidentirano
engleski
Consumer dreams of chic girls: gender face of consumerism
nije evidentirano
capitalism; production; consumption; consumerism; femininity; feminism; postfeminist sensibility; chick lit; chick flicks
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52 (2)
2015.
105-137
objavljeno
0547-2504
10.15176/vol52no206