Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potrošački snovi chic djevojaka: rodno lice konzumerizma (CROSBI ID 223232)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Geiger Zeman, Marija ; Zeman, Zdenko Potrošački snovi chic djevojaka: rodno lice konzumerizma // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 52 (2015), 2; 105-137. doi: 10.15176/vol52no206

Podaci o odgovornosti

Geiger Zeman, Marija ; Zeman, Zdenko

hrvatski

Potrošački snovi chic djevojaka: rodno lice konzumerizma

Akt potrošnje je postao identitetska strategija koju je moguće propitivati iz rodne perspektive. Razmatranjem konzumerizma kroz rodnu optiku postaje evidentno da je kapitalizam, manipulirajući tradicionalnim rodnim predodžbama, utjecao na kreiranje mitologije potrošnje kao genuino ženstvene prakse. Od sredine 1960-ih kapitalizam eksploatira i komodificira feminističke ideje pri čemu se njihov subverzivni potencijal posve otupljuje. U popularnoj kulturi uporno ustrajava predodžba da se iskustvena i hedonistička potrošnja smatra genuino “ženstvenom” aktivnošću, dok se proizvodnja tretira kao “muževna” praksa. Važnu ulogu u podržavanju te orodovljene mitologije konzumerizma ima postfeministička popularna kultura. Na primjerima četiri filma (i jedne televizijske serije) nastala na temelju romana koji žanrovski spadaju u takozvani chick lit, ukazuje se na unutarnje kontradikcije i ambivalencije postfeminizma koji podržava tradicionalne rodne predodžbe o iracionalnoj potrošačici, a ženska prava i emancipaciju svodi na konzumeristički izbor i potrošnju.

kapitalizam; proizvodnja; potrošnja; konzumerizam; ženstvenost; feminizam; postfeministički senzibiliteti; chick lit; chick flicks

nije evidentirano

engleski

Consumer dreams of chic girls: gender face of consumerism

nije evidentirano

capitalism; production; consumption; consumerism; femininity; feminism; postfeminist sensibility; chick lit; chick flicks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

52 (2)

2015.

105-137

objavljeno

0547-2504

10.15176/vol52no206

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost