Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Testing Assumptions of the Developmental Subjective Group Dynamics Model on Ad Hoc Groups of Youth (CROSBI ID 223597)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tomašić Humer, Jasmina ; Čorkalo Biruški, Dinka Testing Assumptions of the Developmental Subjective Group Dynamics Model on Ad Hoc Groups of Youth // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 3; 367-386. doi: 10.5559/di.24.3.03

Podaci o odgovornosti

Tomašić Humer, Jasmina ; Čorkalo Biruški, Dinka

engleski

Testing Assumptions of the Developmental Subjective Group Dynamics Model on Ad Hoc Groups of Youth

Cilj rada bio je na ad hoc grupama mladih provjeriti temeljne postavke razvojnog modela subjektivne grupne dinamike (Abrams, Rutland i Cameron, 2003). Ispitane su: a) diferencijalna evaluacija (razlika u procjeni članova grupe ovisno o poštivanju normi vlastite grupe) ; b) diferencijalno uključivanje (percepcija sudionika da ostali pripadnici grupa različito evaluiraju članove ovisno o poštivanju normi) ; c) unutargrupna pristranost ; i d) identifikacija s grupom. Pretpostavljeno je da će diferencijalno uključivanje biti medijator odnosa unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije. Nadalje, dob sudionika moderirati će odnos opće pristranosti i diferencijalne evaluacije, a identifikacija s grupom odnos diferencijalne evaluacije i diferencijalnog uključivanja. U istraživanju su sudjelovali učenici u dobi od 12-16 godina (N = 349). Sukladno pretpostavkama, utvrđeno je postojanje diferencijalne evaluacije, diferencijalnog uključivanja i unutargrupne pristranosti. Odnos unutargrupne pristranosti i diferencijalne evaluacije nije bio moderiran dobi sudionika. Unutargrupna pristranost imala je direktan utjecaj na diferencijalnu evaluaciju, ali je taj utjecaj bio i posredovan diferencijalnim uključivanjem. Potvrđeno je i da identifikacija s grupom moderira odnos diferencijalnog uključivanja i diferencijalne evaluacije.

intragroup bias; differential evaluation; differential inclusion; group identification

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (3)

2015.

367-386

objavljeno

1330-0288

10.5559/di.24.3.03

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost